//
کدخبر: ۳۲۵۷۲۹ //

نگران دوز دوم واکسن برکت نباشید!

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه هیچگونه واکسنی را در استان نگه نمی داریم و بلافاصله تزریق می کنیم، ادامه داد: به زودی واکسن برکت وارد استان می شود و در کوتاه ترین زمان امکانات و پایگاه های لازم را جهت تزریق دوز دوم آماده می کنیم.

نگران دوز دوم واکسن برکت نباشید!
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگویی، با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰۲ پایگاه فعال واکسیناسیون اعم از ثابت و متغیر در سطح استان گیلان داریم، اظهار کرد: در شهرستان رشت ۵۲ پایگاه به صورت شناور کار تزریق واکسن را انجام می دهند.

وی از افزایش پایگاه های واکسیناسیون براساس شرایط و میزان توزیع واکسن خبر داد و تصریح کرد: خوشبختانه اکنون پایگاه های واکسیناسیون خلوت هستند و قابلیت افزایش پایگاه ها طی روزهای آتی را داریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در پاسخ به این سوال که «نگرانی مردم از نبود دوز دوم واکسن برکت کی برطرف می شود؟»، گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با استعلام از وزارتخانه بهداشت پیگیر واردات واکسن برکت به استان هستند و به محض رسیدن واکسن به دست ما طی روزهای آینده، واکسیناسیون را آغاز می کنیم.

مهرابیان، با بیان اینکه هیچگونه واکسنی را در استان نگه نمی داریم و بلافاصله تزریق می کنیم، ادامه داد: به زودی واکسن برکت وارد استان می شود و در کوتاه ترین زمان امکانات و پایگاه های لازم را جهت تزریق دوز دوم آماده می کنیم و مردم نگرانی نداشته باشند و اخبار واکسن را از سامانه ۴۴۰۱ و سایت «vac.gums.ac.ir» و سایر رسانه ها پیگیری کنند.

وی تعداد کل بیماران کرونایی بستری در استان گیلان را ۴۲۷ نفر دانست و اضافه کرد: از این تعداد ۸۵ نفر در بخش های مراقبت های ویژه هستند و ۸۱ بیمار بدحال داریم.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، روند نزولی تعداد بیماران را منوسط به رعایت کامل پروتکل های بهداشتی دانست و یادآور شد: طی شبانه روز گذشته نیز ۶۳ بیمار جدید را بستری کردیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۵۷۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان