//
کدخبر: ۳۲۵۴۱۵ //

تازه ترین خبرها از لایحه رتبه‌ بندی معلمان

لایحه رتبه بندی معلمان که در چند سال اخیر بسیار پر سر و صدا بود متاسفانه به دلیل تامین بودجه در مجلس متوقف شده است.

تازه ترین خبرها از لایحه رتبه‌ بندی معلمان
به گزارش فرتاک نیوز،

در سال ۹۴ وزارت آموزش و پرورش خبر از اجرای مرحله اول این طرح را داد و با تایید دولت اولین گام برداشته شد اما این طرح پس از آن و در سال های بعد ابتر باقی ماند و وارد مراحل بعدی اجرا نشد، در سال های مختلف همواره فقدان ردیف بودجه برای اجرای رتبه بندی معلمان به چالش جدی دستگاه تعلیم و تربیت تبدیل شد.

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان زنده یاد محمود افشار مطرح کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز و ۴۰ هزار کلاس درس در شهر تهران داریم و با کمبود ۱۲ هزار معلم روبه رو هستیم؛ سیاست دولت بازگشایی آرام مدارس است به جز پایه‌های اول و هنرستان‌ها، از نیمه دوم آبان ماه بازگشایی تدریجی و آرام و البته با تأیید وزارت بهداشت را خواهیم داشت. امیدوارم بتوانیم در ایام پساکرونا کمبودها و کاستی‌های این دو سال را جبران کنیم.

همچنین علی کریمی فیروزجایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در این مراسم با اشاره به اینکه امیدوارم با شروع واکسیناسیون عمومی در کشور، آموزش و پرورش بار دیگر به چرخ اصلی خود برگردد، گفت: مجلس تمام قد در خدمت دستگاه تعلیم و تربیت است و لایحه رتبه‌ بندی معلمان، ۱۱ مهر به بعد خارج از نوبت بررسی و با قید فوریت در مجلس تصویب خواهدشد.

پیش از این علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به اینکه در خصوص ماده ۷ لایحه رتبه بندی که چالش‌های بسیاری را به دنبال داشت، گفته بود: «با دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی در خصوص کمبود اعتبارات و ایرادات شکلی و قانونی اختلاف نظراتی داشتیم، نهایتا این چالش‌ها حل شد و همان پیشنهاد اولیه بنده که معادل حداقل ۸۰ درصد حقوق هیأت علمی بر اساس رتبه به معلمان بود، نهایی شد. بنابراین در صورت تصویب نهایی لایحه رتبه‌ بندی معلمان در صحن علنی مجلس از تاریخ ۳۱ شهریوماه ۱۴۰۰ یعنی زمان اجرای این قانون، نباید دریافتی معلم کمتر از ۸۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های یک استاد دانشگاه که همتراز او در وزارت علوم است، باشد. این همترازی با توجه به اینکه اکثریت معلمان ما لیسانس و فوق لیسانس هستند، معادل سازی خواهد شد.

بر اساس تصمیم کمیسیون، همچنین مقرر شد که به ازای ارتقا رتبه به ترتیب ۲۵، ۲۰، ۱۵، ۱۰درصد به مجموع حقوق، مزایا و فوق‌ العاده‌های مستمر معلمان افزوده شود. یعنی اگر معلمی از رتبه معلم پایه به معلم ارشد برسد ۲۵ درصد و اگر از معلم ارشد به معلم خبره برسد ۲۰ درصد افزایش حقوق شامل او خواهد شد. بار مالی این لایحه نیز برای اینکه مشمول اصل ۷۵ قانون اساسی نشود با معاونت قوانین مجلس بررسی شده و مشکلی از این جهت وجود ندارد.»

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۵۴۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان