//
کدخبر: ۳۱۷۸۹۵ //

راهکارهایی برای جلوگیری از خیانت همسر

هنگامی که دو شخص با ازدواج؛ موجب شکل گیری رابطه زوجیت می شوند، در طول این رابطه وفاداری زوجین نسبت به یکدیگر، موجب ثبات و آرامش در بین آنان می شود.

راهکارهایی برای جلوگیری از خیانت همسر
به گزارش فرتاک نیوز،

خیانت به همسر موضوع بسیار مهمی است که اکثر روانشناس ها به آن پرداخته اند. خیانت باعث از بین رفتن یک زندگی مشترک می شود. خیانت به هر دو طرف ماجرا ضربه شدید روحی وارد می کند. خیانت پایان یک رابطه عاطفی است. اما راه کارهای برای جلوگیری از خیانت همسر وجود دارد که در این گزارش به آن پرداخته ایم.

خیانت زناشویی می تواند به نحوی با کاهش صمیمیت بین زوجین رابطه بالایی داشته باشد. اغلب زوجین در زندگی مشترک خودشان را بسیار وفادار و متعهد می دانند و خیانت را از نظر اخلاقی و رفتاری ناپسند و غیر قابل قبول می دانند. پس از نظر منطقی خیانت زناشویی در رابطه زوجین باید بسیار کم اتفاق بیافتد، در حالی که تحقیقات نشان می دهد این گونه نیست.

اگر بخواهیم عوامل مؤثر بر خیانت زناشویی را دسته بندی کنیم، باید آن ها را در سه گروه عوامل فردی، عوامل مربوط به همسر و عوامل مربوط به جامعه قرار دهیم. عوامل فرد خود از دو مقوله روان شناختی و مسائلی که مربوط به گذشته می شوند، تأثیر می گیرند. همان طور که گفتیم برخی از عوامل به همسر برمی گردند. این عوامل می توانند عاطفی، جنسی یا جسمی باشند. از طرفی هم ازدواج نامناسب، سو رفتار همسر و غایب بودن آن در بخش عظیمی از زندگی می تواند از عوامل خیانت باشند.

در این مقاله به بررسی رابطه توسعه شخصی و رضایت از رابطه خواهیم پرداخت و خواهیم گفت چگونه می توانید احتمال خیانت همسر را کاهش دهید.

تفریح در کنار هم، تداوم رابطه

گذراندن لحظات مفرح در کنار یکدیگر، رابطه های عاشقانه را قدرت می بخشد. بسیاری از زوج ها از ابتدا به خاطر این رابطه ی عاطفی شان را شروع کرده اند که علایق مشترکی دارند. زوج های شاد در فعالیت های دو نفره ی لذت بخش، از پیاده روی گرفته تا گردش در طبیعت و غذا پختن با یکدیگر شریک می شوند.

حتی زوج هایی که سالگرد ازدواج ۳۰ ساله شان را جشن می گیرند، می توانند از فعالیت هایی که از روزهای اول آشنایی برایشان جذاب و هیجان انگیز بوده بهره مند شوند. زوج های قدیمی هم با وجود محدودیت هایی فیزیکی می توانند ماجراجویی ها و فعالیت های داشته باشند که هر دو از آن لذت می برند.

اما چه فعالیت هایی می تواند این نوع هیجان را دوباره به زندگی برگرداند؟ خوشبختانه بنابر بررسی ها مشخص شده لازم نیست زوج ها حتما چتربازی یا بانجی جامپینگ را تجربه کنند که بتوانند روابطی پایدار به وجود آورند. این کار می تواند به سادگی درخواست رقص درکنار هم باشد

همسر خود را درک کنید

ساده به نظر می رسد ولی اصلا ساده نیست. همسر شما انواع تفکرات مخفی و احساسات پنهان را در خود دارد که از آن ها نه با شما و نه با هیچ کس دیگری صحبت نمی کند. آن قدر باید ایمن باشید که بتوانید کاملا به این افکار و احساسات نفوذ کنید، اما چگونه؟ صداقت را با محبت و بدون هیچ قضاوتی تبلیغ و ترویج کنید.

مواردی را درباره همسر خود پیدا کنید که کسی درباره آن ها چیزی نمی داند. از این اطلاعات برای هر روز «نزدیک شدن» در تجربیات او در روابط، در محل کار و با خود او استفاده کنید. چیزهایی را سعی کنید بدانید که حتی مادر و نزدیک ترین دوستان او هم نمی دانند. دانستن این اطلاعات، شما را آن قدر ارزشمند می سازد که شاید تعداد اندکی بتوانند با شما برابری کنند.

گاهی اوقات به او اجازه بدهید که با خودش خلوت کند

ازدواج کردن به معنای از دست دادن آزادی نیست. برخی مردان مرتکب خیانت میشوند، چون حس میکنند که حلقه ی ازدواج یوغی شده که دور گردنشان افتاده و دارد آنها را خفه میکند. بنابراین دست به خیانت میزنند تا دوباره طعم آزادی را بچشند. پس هر از گاهی به شوهرتان اجازه بدهید که با خودش خلوت کند.

از بیرون رفتن شوهرتان با دوستانش و تفریحات مردانه ی او استقبال کنید، تا احساس نکند که در دام افتاده است و هوای فرار به سرش نزند.

اثر سازگاری در احساس رضایت

این تحقیق، این نظریه را که روابط قوی میان زوج هایی شکل می گیرد که واقعا باهم سازگار باشند، تأیید می کند. مثلا اگر یکی از زوج ها وانمود کند به فعالیتی که همسرش دوست دارد، علاقه مند است، نمی تواند چنین رابطه محکمی به وجود آورد. مثلا اگر او وانمود کند عاشق فوتبال است، اما چیزی از سوپرباول (مسابقه ی سالانه ی فوتبال آمریکایی) نداند یا به خاطر همسرش بگوید، از اردو رفتن لذت می برد اما واقعا این گونه نباشد، نمی تواند منجر به رضایت و خشنودی طولانی مدت در روابط خود و همسرش شود.

زوج هایی که برای حفظ رابطه ای مثبت انگیزه دارند، می توانند با شرکت کردن در فعالیت هایی که هر دو به آن علاقه مند هستند، روابط خود را محکم و قوی نگه دارند. زیرا خودبهبودی می تواند رضایت در رابطه را موجب شود. بنابراین شما اگر متأهل هستید، چه کفش های باله بپوشید و چه چکمه های پیاده روی یا اینکه دمپایی های خانه پای تان باشد، می توانید فعالیتی برگزینید که برای هردوی تان واقعا جذاب باشد و روابط محکم تری برای خود بسازید.

بیش از اندازه کنترلگری نکنید

بعضی از ما وقتی وارد رابطه ای میشویم، بدون این که خودمان متوجه باشیم سعی میکنیم که طرف مقابل را کنترل کنیم؛ البته نیتمان خیر است و فکر میکنیم که صلاح عشقمان را میخواهیم. این خودرای بودن باعث شکل گیری عادتهای مخربی مانند شکایت کردن، سرزنش کردن، انتقاد کردن، غر زدن، تهدید کردن، تنبیه کردن و تطمیع کردن یا پاداش دادن میشود که رابطه را به نابودی میکشاند.

وقتی زنی چنین عادتهای ناخوشایندی داشته باشد، مردش ترغیب میشود تا هر چه بیشتر از خانه و زن سلطه گرش دور شود، شاید قدری آرامش پیدا کند. این فراری بودن از خانه زمینه را برای خیانت فراهم میکند. پس تا جایی که میتوانید از این رفتارها اجتناب کنید، هرچند این رفتارها در ذات زنان ریشه دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۷۸۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان