//
کدخبر: ۳۱۵۴۳۲ //

فشارهای اقتصادی بر کارگران آوار نشود!

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب یزد گفت: نگاه متعالی به کارگر و کارفرما و دقت در بسیاری از مسائل، قانون کار ایران را در زمره قوانین مترقی قرار داده است.

فشارهای اقتصادی بر کارگران آوار نشود!
به گزارش فرتاک نیوز،

«مجید کارگران بافقی» در نشست با نمایندگان جامعه کارگری به مناسبت هفته قوه قضاییه، اظهار کرد: شاید برخی تفاسیر اشتباه یا رویه های غلط، مسائلی را برای جامه کارگری ایجاد کرده باشد اما آنچه نمی توان در آن تردید کرد این است که قوانین خوبی در حوزه کار وجود دارد و بهترین راهبرد حمایت از جامعه کارگری، اجرای نص صریح قوانین مرتبط است.

وی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و برخی از مسائل سیاسی در پاره‌ای از مواقع، مشکلاتی را برای جامعه کارگری ایجاد کرده است اما نباید اجازه داد فشار این گونه مسائل بر این قشر آوار شود.

این مقام قضایی بهترین راهبرد حل مسائل را استفاده از پشتوانه مردمی ذکر و بیان کرد: این کشور می تواند بر همه مشکلات خود فائق آید اگر بتواند پشتوانه مردمی و اجتماعی خود را حفظ نماید.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب یزد در ادامه با اشاره به طرح بحث یکی از نمایندگان جامعه کارگری در خصوص اجرایی نشدن برخی از احکام، گفت: هیچ رأیی نباید بدون دلیل در اجرای احکام باقی بماند و اجرا نشود و هیچ دلیل و مستمسک قانونی نیز برای اجرا نشدن حکم وجود ندارد لذا چنانچه فردی با اجرانشدن حکم در اجرای احکام روبرو شد می‌تواند سریعاً مراتب را جهت بررسی منعکس کند.

و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، در این نشست نمایندگانی از خانه کارگر و سایر تشکل‌های بزرگ کارگری، مسائل و دغدغه های مد نظر خود را طرح کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۵۴۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان