//
کدخبر: ۳۱۴۶۴۳ //

توضیحات حاجی‌میرزایی درباره درخواست پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش با تکذیب ترک تحصیل 3 میلیون دانش‌آموز گفت: تنها 40 هزار کلاس اولی ثبت‌نام نکردند که دلیل عمده‌اش نگرانی خانواده‌ها بوده است و بحث بازماندگی از تحصیل مطرح نیست.

توضیحات حاجی‌میرزایی درباره درخواست پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم افتتاحیه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در جمع خبرنگاران گفت: تعداد پایگاه‌های سنجش نوآموزان افزایش یافته و ساعات مراجعه نیز یک ساعت افزایش یافته است.

وی درباره ثبت‌نام کلاس‌ اولی‌ها نیز گفت: وقتی ثبت‌نام انجام می‌شود نوبت‌گیری به صورت مجازی انجام می‌شود و به خانواده اطلاع می‌دهند و نیازی نیست که خانواده در مدرسه حضور یابد. 

وزیر آموزش و پرورش درباره ماجرای 3 میلیون دانش آموز محروم از تحصیل، گفت: یک جفاهایی که در حقمعلمان و مدیران و جامعه فرهنگی شده است، این اخبار نادرست است. عنوان شده بود که این تعداد آن هم ابتدای سال دسترسی به تبلت و اینترنت ندارند اما این معادل کسانی نیست که ترک تحصیل کردند اتفاقا این جمعیت آموزش کامل‌تری دریافت کردند زیرا بخش زیادی از آنها به صورت حضوری در مناطق کم جمعیت به مدرسه رفتند.

وی ادامه داد: شاید در طی سال‌های اخیر هیچ سالی به اندازه سال تحصیلی گذشته، مراقبت از حضور دانش‌آموزان و استمرار یادگیری وجود نداشته است و تقریبا همه معلمان مسؤول آموزش دانش‌آموزان بودند و مراقب بودند و اطمینان پیدا می‌کردند که کار آموزش با کیفیت انجام شود لذا من به جد و با قاطعیت این خبر را تکذیب می کنم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: منحصرا در سال تحصیلی گذشته تعداد 40 هزار نفر از دانش آموزان پایه اول که باید ثبت نام می ‌کردند، ثبت نام نکردند که به نظر ما خیلی طبیعی است. دیر هم نمی‌شود؛ ممکن است برخی خانواده‌ها نگرانی بیشتری داشتند و این کار را انجام ندادند ولی به هیچ وجه بحث بازماندگی از تحصیل در این وضعیت نداشتیم.

حاجی‌میرزایی درباره درخواست پرداخت فوق العاده ویژه فرهنگیان تا 50 درصد نیز بیان کرد: هنوز تصمیمی درباره فوق العاده ویژه فرهنگیان گرفته نشده است. یک تصمیمی مربوط به 10 سال قبل است که در همه دستگاه‌ها از جمله آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

وی افزود: افزایش این میزان تا 50 درصد جزو پیشنهادهایی است که در دستور کار بررسی است و باید منابع لازم برایش فراهم شود و عمومیت دارد و برای همه کارکنان دولت است. 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۴۶۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان