//
کدخبر: ۲۹۷۱۴۸ //

وزیر آموزش و پرورش: آموزش حضوری اختیاری است

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: حضور دانش آموزان در مدارس با صلاحدید خانواده ها و به صورت اختیاری است. جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل یکی از اولویت های مهم وزارت آموزش و پرورش است و با قوت دنبال می شود.

وزیر آموزش و پرورش: آموزش حضوری اختیاری است

محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه دوم بهمن ماه در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس با روسای مناطق استان خوزستان گفت: همچنان که ستاد ملی کرونا اعلام کرد حضور دانش آموزان در مدارس با صلاحدید خانواده ها و به صورت اختیاری خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما موظف هستیم که امکان آموزش را برای همه دانش آموزان فراهم کنیم، افزود: مدارس ما در سراسر کشور آمادگی پذیرش دانش آموزان را دارند و خانواده ها می توانند با مراجعه به مدارس از رعایت دستور العمل های بهداشتی اطمینان پیدا کنند.

به گزارش فرتاک نیوز،حاجی میرزایی گفت: ما برای پایه های اول و دوم و دروس علمی هنرستان ها آموزش حضوری را بسیار ضروری می دانیم به دلیل اینکه ارائه این آموزش ها به صورت مجازی از کیفیت مناسبی برخوردار نخواهد بود. اما به دغدغه های ستاد ملی کرونا احترام می گذاریم و این را اعلام کردیم که آموزش حضوری اختیاری است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: مهمترین تاکید ما در سال تحصیلی جاری این است که نباید حتی یک دانش آموز از آموزش دور بماند و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل یکی از اولویت های مهم وزارت آموزش و پرورش است و با قوت دنبال می شود. حتی اگر دانش آموزی سال قبل ثبت نام کرده است و امسال در آموزش های مدرسه حضور ندارد، باید حتما پیگیری شود و مشکل دانش آموز را حل کنند. سازمان ثبت احوال طبق قانون مکلف است اطلاعات دانش آموزان و کد ملی آنها را برای پیگیری در اختیار ما قرار دهد.

وی افزود: تمامی تلاش ما تحت پوشش قرار دادن دانش آموزانی است که در فرآیند تحصیل حضور ندارند و برای بازگشت آنها به تحصیل تمامی تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، حاجی میرزایی گفت: شرایط تبدیل وضعیت همکاران حق التدریس کاملا روشن است و ابلاغ شده است و مراحل اجرایی  آن در حال انجام است. بر اساس میزان سهمیه ای که امسال دریافت کردیم 25 هزار و 500 نفر از همکاران حق التدریس در کشور به ترتیب امتیازاتی که کسب کردند تبدیل وضعیت می شوند و بقیه نیز برای تبدیل وضعیت در سالهای بعد در نوبت قرار می گیرند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۷۱۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان