//
کدخبر: ۲۹۵۴۲۸ //

تشریح نحوه امتحانات پایان ترم دانشجویان شریف

معاون آموزشی دانشگاه شریف به تشریح سیاست های این دانشگاه در خصوص امتحانات پایانی نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ پرداخت و گفت: نمره پایان ترم دانشجویان همانند ترم گذشته و بر اساس تسهیلات آموزشی که از ابتدای ترم اعلام شد؛ محاسبه خواهد شد.

تشریح نحوه امتحانات پایان ترم دانشجویان شریف

داود رشتچیان ضمن بیان این مطلب به تشریح نحوه برگزاری امتحانات پایانی نیم‌سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشجویان دانشگاه شریف پرداخت واظهار کرد: اگرچه نیم­‌سال تحصیلی جاری و نیم‌­سال تحصیلی قبل، هر دو متاثر از شرایط دشوار ناشی از شیوع کرونا بوده­‌اند، اما از این نظر یک تفاوت آشکار بین دو نیم‌­سال مشهود بود. در نیم‌­سال گذشته به ناگاه با اتفاق غیرقابل انتظار شیوع بیماری مواجه شدیم، در حالی که در نیم‌­سال جاری از ابتدا به شرایط ناگزیر ناشی از بیماری واقف بودیم.

به گزارش فرتاک نیوز،وی در ادامه تصریح کرد: تفاوت شرایط در نیم‌­سال قبل و نیم‌­سال جاری، در واقع تفاوت در طی نمودن مسیری است که به ناگهان با ناهمواری مواجه می‌­شود با طی کردن مسیری که از ابتدا سختی‌­های راه آن تجربه شده و دیده می‌­شود. با علم به این موضوع، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به منظور کاستن از دغدغه‌های دانشجویان که ناشی از شرایط خاص ناشی از شیوع بیماری بوده است، تسهیلات مختلفی را متناسب با شرایط متفاوت این دو نیم‌­سال برای آنها در نظر گرفت.

معاون آموزشی دانشگاه شریف اظهار کرد:در نیم‌­سال قبل، به دلیل تجربه نخست دانشگاه در برگزاری غیرحضوری دروس در سطح وسیع، فرصت بسیار کوتاه دانشجویان برای تطابق با شرایط پیش آمده، تاخیر در شروع غیرحضوری بعضی از دروس و وجود عدم قطعیت در مواجهه با شیوع ویروس کرونا تسهیلاتی نظیر امکان تغییر نمره به p/w، با توجه به شرایط خاص آن نیم‌­سال لحاظ شد.

رشتچیان تاکید کرد: همچنین در ابتدای شروع نیم‌­سال جاری در خصوص تسهیلات مختص این نیم‌­سال (شامل امکان حذف بیش از یک درس و کاهش حداقل مجاز تعداد واحدهای درسی) اطلاع رسانی صورت گرفت که این مبنا در ارائه دروس، طراحی تمرین­ های درسی و برگزاری امتحان­‌ها توسط اساتید مدنظر قرار گرفته و دانشجویان آموزش‌­های غیرحضوری را بر این اساس دریافت نموده‌­اند.

وی ادامه داد: همانند نیم‌­سال گذشته در نیم‌سال جاری نیز معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شریف خود را متعهد می‌داند که موارد خاصی که دانشجویان  با آنها مواجه بوده و گزارش نموده‌اند، را در کمیته ­های مربوطه به دقت مورد بررسی قرار داده و در حد امکان بستر لازم برای جبران آنها را فراهم آورد.

 معاون آموزشی دانشگاه شریف خاطر نشان کرد: همگی می­‌دانیم روبرو شدن با دو راهی­‌های متعدد مشخصه بارز مسیرهای نه چندان هموار است. بسیاری از پیشنهادها یا طرح­‌هایی که در این مدت در دانشگاه با آنها مواجه بوده‌­ایم، از جنس انتخاب مسیر در چنین دو راهی‌­هایی هستند. با اعتقاد به این حقیقت که انتخاب هوشمندانه مسیر مناسب در دوراهی­‌ها وجه تمایز سازمان­‌های موفق است، در انتخاب ناگزیر بین دوراهی‌­ها در مسیر طی شده از ابتدای شیوع بیماری همواره تلاش کرده­‌ایم با تکیه بر خرد جمعی و بررسی تمام جوانب مسیری را برگزینیم که در یک افق دوردست باعث ارتقاء دانشگاه و بالطبع منتفع شدن دانشجویان و دانش­‌آموختگان آن در دراز مدت شود.

رشتچیان افزود: برخی از طرح­‌ها یا پیشنهادهای که در دانشگاه شریف در این مدت با تامل بررسی شده و مورد موافقت قرار نگرفته‌­اند، در واقع مسیرهایی هستند که پا نهادن در آنها ممکن است علیرغم مزایای اولیه، به اعتبار دانشگاه و متاثر به اعتبار دانش­‌آموختگان آن در آینده لطمه­‌های جبران ناپذیر وارد سازد.

وی تاکید کرد: ایمان داریم میراث گران بهایی که امروز به عنوان دانشگاه صنعتی شریف وجود دارد، حاصل تلاش‌­های بی‌وقفه افرادی در گذشته است که در انتخاب مسیر مصلحت­‌های جمعی را به منفعت­‌های فردی ترجیح داده‌­اند. اینکه امروز نام دانش‌­آموختگان دانشگاه به حق به اعتبار علمی، توانمندی، پایبندی به اخلاق حرف‌های و تعهد کاری گره خورده است، دستاوردی است که نه یک شبه، بلکه طی سالیان متمادی به ثمر نشسته است و امروز وظیفه همه ماست که از این دستاورد گرانقدر حفاظت کنیم.

 معاون آموزشی دانشگاه شریف ادامه داد: اینکه که در آستانه شروع امتحانات پایانی نیم­‌سال هستیم، امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته توسط معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، دانشکده‌­ها و مراکز آموزشی و با بهره‌­گیری از تجربیات کسب شده در برگزاری امتحانات به صورت غیرحضوری در نیم‌­سال قبل توسط اساتید شرکت در امتحانات نیم‌­سال جاری با کمترین دشواری برای دانشجویان همراه باشد.

رشتچیان خاطرنشان کرد: از آنجا که معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تخطی از اصول حرف‌های و اخلاقی را اجحاف به حقوق تمامی دانشجویان می‌­داند، به منظور احقاق حقوق ایشان و به نمایندگی از آنها با موارد آموزشی نقض کننده این اصول مطابق مقررات و به طور جدی برخورد خواهد نمود.

وی تاکید کرد: معتقد هستیم دانشجویان علی رغم تمام سختی‌­هایی که این روزها به خاطر شرایط سخت ناشی از شیوع کرونا تحمل نموده‌­اند، پرچمدارانی شایسته­ برای اعتلای نام و اعتبار دانشگاه هستند. دانشگاه ما به داشتن دانشجویانی که رعایت اصول اخلاق حرف‌ه­ای را قلباً باور داشته و مقدم بر هر امری می­‌دانند بر خود بالیده و می­ بالد. امیدواریم شیرینی پایان مسیر نه چندان هموار این نیم‌­سال، نویدگر آغاز روزهایی عاری از بیماری و حضور پرشور دانشجویان در جای جای دانشگاه باشد. چشم‌­انداز رسیدن به چنین روزهایی را در افقی نه چندان دور به انتظار نشسته­‌ایم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۵۴۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان