//
کدخبر: ۲۸۹۲۰۷ //

خبری خوش در خصوص بیمه بیکاری کرونا

نماینده ساری در مجلس از تدوین لایحه ای در دولت برای حمایت از افرادی که در دوران کرونا شغل خود را از دست داده اند، خبر داد.

خبری خوش در خصوص بیمه بیکاری کرونا

علی بابایی کارنامی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار، با بیان اینکه در چند وقت اخیر و با شیوع ویروس کرونا حدود 1200 تا  1500 نفر شغل های خود را از دست داده اند که تحت پوشش سازمان تامن اجتماعی نبوده اند، گفت: یکی از مشکلاتی که در تامین اجتماعی وجود دارد این است که وقتی فردی بیمه پرداخت نمی کند و شغل خود را بر حوادث طبیعی از دست می دهد نمی تواند بیمه بیکاری دریافت کند.

به گزارش فرتاک نیوز،وی با بیان اینکه اخیراً با رئیس سازمان تامین اجتماعی درباره این موضوع جلسه ای را برگزار کردیم، ادامه داد: در حوادثی همانند کرونا و حوادث غیر مترقبه اگر بخواهیم از افرادی که شغل های خود را از دست دادند و  بیمه پرداخت نکرده اند حمایت شود، قانونی وجود ندارد.

نماینده ساری در مجلس تصریح کرد: اخیراً رهبر انقلاب نیز در دیداری که با اعضای ستاد مقابله با کرونا داشتند، دستور دادند تا رئیس جمهور درباره این موضوع فکری داشته باشند و اگر لازم شد دولت سریعاً لایحه لایحه‌ای را به مجلس ارائه کند تا صندوقی در این زمینه تشکیل شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد: در جلسه ای که با آقای سالاری رئیس سازمان تامین اجتماعی داشتیم وی اعلام کرد که این سازمان لایحه ای را جمع بندی کرده و به دولت فرستاده است تا موضوع افرادی که بیمه پرداخت نکرده اند و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی نیستند و شغل خود را از دست داده ا ند به صورت قانونی حل و فصل شود که در روزهای آینده این لایحه به مجلس ارائه خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۹۲۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان