//
کدخبر: ۲۸۸۷۳۶ //

۵ خدمت دیگر تأمین اجتماعی برای بیمه‌شدگان غیر حضوری شد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از غیرحضوری شدن ۵ خدمت دیگر تأمین اجتماعی برای بیمه شدگان تحت پوشش خبر داد.

۵ خدمت دیگر تأمین اجتماعی برای بیمه‌شدگان غیر حضوری شد

مصطفی سالاری در نشست خبری امروز گفت: با اجرای طرح ۳۰۷۰ که قرار بود بر اساس آن تا بهمن ماه ۳۰ خدمت و هر دوشنبه چند خدمت، الکترونیکی و غیرحضوری شوند سه خدمت طی هفته‌های گذشته غیر حضوری شد و امروز نیز در هفته سوم این طرح قرار داریم ۵ خدمت دیگر غیر حضوری می‌شود.

به گزارش فرتاک نیوز، وی ادامه داد: با تحقق این طرح ۷۰ میلیون از بار مراجعه به شعب تأمین اجتماعی کاهش می‌یابد یعنی بیش از ۷۰ درصد خدمات غیرحضوری می‌شوند.

وی افزود: در دو هفته گذشته سه خدمت غیرحضوری شدند و امروز پنج خدمت دیگر، الکترونیکی خواهند شد و نیاز به حضور بیمه شده را منتفی خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی به ۵ خدمتی که امروز غیر حضوری می شود اشاره کرد و گفت: استعلام وضعیت دریافت مستمری در خواست تکمیل سوابق کسری از ماه، ابلاغ مفاصا حساب واگذارنده و پیمانکار، ثبت نام غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی از جمله این خدمات هستند.

سالاری در خصوص ارائه خدمات حضوری نیز گفت: خدماتی که از امروز به صورت غیرحضوری ارائه می شوند دیگر در شعب حضوری انجام نمی شود اما اگر بیمه شده ای به صورت حضوری مراجعه کند همکاران ما بروشورهای لازم را به آنها ارائه و بر روی گوشی همراه، خدمت را فعال می کنند.

وی افزود: تطبیق اطلاعات هویتی افراد با شماره تلفن همراه آنها انجام می شود و برای برخی از خدمات نیز شماره حسابمی خواهیم. در مورد نسخه الکترونیکی نیز از پایان مهرماه همه امکانات استفاده از نسخه الکترونیکی در مطب پزشکان فراهم شده و مشوق هایی را نیز در نظر گرفته ایم.

سالاری در خصوص استعلام کمک هزینه ازدواج و عائله مندی اظهار داشت: این خدمت با همکاری سازمان ثبت احوال انجاممی شود.

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی در مورد بیمه بیکاری تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا (اسفند تا خرداد) یک میلیون و ۵۰ هزار نفر مستمری بیمه بیکاری دریافت کردند و از خردادماه نیز تاکنون برای ۸۲ هزار نفر بیمه بیکاری برقرار شده است.

وی تأکید کرد: طرحی نیز در مورد بیمه بیکاری تهیه شده که جزئیات آن امروز در جلسه ستاد ملی کرونا بررسی می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۸۷۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان