//
کدخبر: ۲۸۵۶۷۱ //

اهدای ۳۰۰ تبلت و ۲۷ دستگاه تلویزیون به دانش آموزان بی بضاعت

فرماندار خمینی شهر گفت: در مرحله اول طرح پویش مهر ماندگار ۳۰۰ تبلت و ۲۷ دستگاه تلویزیون به دانش آموزان بی بضاعت خمینی شهر اهدا شد.

اهدای ۳۰۰ تبلت و ۲۷ دستگاه تلویزیون به دانش آموزان بی بضاعت

علیرضا بصیری، امروز (دوشنبه- ۱۲ آبان ماه) در آیین نمادین اجرای طرح پویش مهر ماندگار در مدرسه گل نرگس خمینی شهر اظهار کرد: در شهرستان اعلام شد که اگر کلاس ها به صورت غیر حضوری برگزار شود حدود ۱۰ درصد دانش آموزان امکان ادامه تحصیل نخواهند داشت و ترک تحصیل می کنند در این راستا با کمک خیران این پویش راه اندازی شد.

وی افزود: مردم خمینی شهر همواره در کمک به هم نوعان پیش قدم بوده و هستند و کارنامه درخشانی در امور خیریه دارند، در این طرح نیز با کمک خیرین در مرحله اول  ۱۰۰۰ تبلت تهیه شد و امروز در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

به گزارش فرتاک نیوز،فرماندار خمینی شهر با تاکید براینکه هیچ دانش آموزی به دلیل فقر نباید از ادامه تحصیل باز بماند، اظهار کرد: این پویش ادامه خواهد داشت تا هیچ دانش آموزی از تحصیل باز نماند. در آموزش و پرورش شهرستان کمیته ای با حضور نمایندگان امام جمعه، فرماندار و نماینده مجلس تشکیل شده تا با کمک مدیران مدارس، دانش آموزان نیازمند شناسایی و تبلت در اختیار آنها قرار بگیرد.

بصیری وضعیت شهرستان خمینی شهر را همچنان قرمز اعلام کرد و گفت: با همت مردم و مسئولان آمار بستری و فوتی های شهرستان که در صدر جدول بود به رتبه ۲۰ جدول کاهش یافته و این همراهی مردم را نشان می دهد.

وجود ۶ هزار و ۴۰۰ دانش آموز نیازمند در خمینی شهر

همچنین مدیر آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر در این آیین در مورد روند اجرای این طرح گفت: در قدم اول با شناسایی دانش آموزان نیازمند برنامه ریزی کردیم تا تعدادی از آنها با وام های کم بهره و با کارمزد اندک بتوانند تبلت تهیه کنند که حدود ۴۰ میلیارد ریال وام در اختیار این عده از دانش آموزان قرار گرفت.

ابراهیم باقری افزود: در قدم دوم با راه اندازی پویشی به نام مهر ماندگار ۱۰۰۰ دستگاه تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت در نظر گرفته شده که برای اجرای این طرح ۸۵ میلیارد ریال هدف گذاری شده که ۸۵۰ میلیون تومان این مبلغ را با کمک خیران جمع آوری کردیم و حدود ۳۰۰ دستگاه تبلت خریداری و به مدیران مدارس واگذار شد تا در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گیرد. این اقدام به گونه ای بوده که هویت هیچ دانش آموزی در رسانه ها و مدرسه آشکار نشود.

وی با اشاره به اینکه برخی دانش آموزان از کمترین امکانات مثل تلویزیون نیز بی بهره اند، تصریح کرد: برای استفاده برخی دانش آموزان از شبکه آموزش ملی، پویش دیگری راه اندازی شد. براساس این پویش روز گذشته توانستیم ۲۷ دستگاه تلویزیون را خریداری و به مدارس تحویل دهیم تا به دانش آموزان نیازمند تحویل داده شود.

باقری گفت: هدف از اجرای این طرح ها گام برداشتن در راستای عدالت آموزشی بوده است. برای تهیه تلویزیون ها ۱۰میلیارد ریال هدف گذاری شده که تاکنون ۳ میلیارد ریال را توانسته ایم فراهم کنیم و مرحله اول خرید انجام شده و در مراحل بعدی نیز دوباره تلویزیون خریداری و در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت. این پویش تا کمک به آخرین دانش آموز بی بضاعت شهرستان ادامه خواهد داشت تا همه بتوانند از امکانات تحصیلی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۶۴ هزار دانش آموز در شهرستان خمینی شهر تحصیل می کنند که از این تعداد ۶ هزار و ۴۰۰ نفر مستضعف هستند و از این میزان ۲هزار نفر هستند که از هیچ امکان آموزشی حتی تلویزیون بهره مند نیستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۵۶۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان