//
کدخبر: ۲۸۲۰۹۴ //

رفع مشکل بیمارستان دامغان با کمک یک خیّر

نماینده دامغان در مجلس با بیان اینکه در دیدار با مسئولان استان مقرر شد تا یک خیّر ساخت بیمارستان دوم دامغان را برعهده بگیرد، گفت: دولت با وضع موجود قادر به ساخت بیمارستان نیست.

رفع مشکل بیمارستان دامغان با کمک یک خیّر

علی اکبر علیزاده برمی شامگاه سه شنبه در جمع مردم دامغان به میزبانی مسجد جامع با اشاره به مشکلات شبکه بهداشت و درمان دامغان، بیان کرد: با توجه به جمعیت کنونی شهرستان، متأسفانه وزارت بهداشت مجوز احداث بیمارستان جدید را به این شهرستان نمی‌دهد از سوی دیگر تنها بیمارستان موجود در دامغان هم پذیرای بیماران کرونایی و سالک است و هم دیگر بیماران را پذیرش می‌کند که شرایط در آن مناسب نیست.

به گزارش فرتاک نیوز،وی با اشاره به ضرورت ایجاد بیمارستان دوم در دامغان، بیان کرد: در نشستی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، مقرر شد تا یک خیّر برای ساخت بیمارستان دوم در شهرستان به دانشگاه معرفی شود تا به عنوان نماینده تام‌الاختیار دانشگاه، موارد مرتبط با بیمارستان ر پیگیری کند.

نماینده دامغان در مجلس با بیان اینکه این خیّر خوشبختانه شناسایی و به دانشگاه معرفی می‌شود، گفت: یکی از موضوعاتی که درباره بیمارستان مطرح است هزینه بسیار هنگفت آن در شرایطی است که وضعیت اقتصادی کشور اجازه احداث بیمارستان جدید را به دولت نمی‌دهد در نتیجه امکان دارد بیمارستان قدیمی و سابق دامغان موسوم به برادران رضایی برای بیمارستان دوم این شهرستان در کنار بیمارستان ولایت، مورد بهسازی و تجهیز قرار گیرد.

علیزاده برمی با بیان اینکه طبق اظهار نظر دانشگاه علوم پزشکی سمنان، علی رغم مشکلات بهداشت و درمان در دامغان، این شهرستان از کمبود تخت درمانی به نسبت جمعیت برخوردار نیست و این امر شرایط را برای ایجاد بیمارستان جدید دشوار می‌سازد، گفت: امید است بتوانیم با طرح جدید، مشکل بیمارستان دوم دامغان را رفع کنیم.

وی در دومین بخش سخنان خود با اشاره به اخذ ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای حوزه راهسازی شهرستان دامغان، تاکید کرد: با توجه به اینکه پروژه‌های راهسازی خوبی در سطح شهرستان از قبل در دست اجرا است این اعتبارات می‌تواند بخشی از نیاز راهسازی شهرستان را رفع کند.

عضو خانه ملت همچنین با اشاره به معادن طلا، فلزات و زغال سنگ و … در دامغان به مثابه یک ظرفیت عظیم اقتصادی، بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته ناحیه معدنی در شهرستان دامغان ایجاد می‌شود که می‌تواند در زمینه تولید و اشتغال‌زایی کمک خوبی به توسعه شهرستان کند.

علیزاده برمی از اخذ ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تجهیز خانه‌ها و امکان ورزشی دامغان نیز خبر داد و تاکید کرد: این اعتبارات صرف خرید تجهیزات برای ورزش جوانان مستعد می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۲۰۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان