//
کدخبر: ۲۸۱۷۹۹ //

افزایش مراسلات پستی در سال ۹۹

مدیرکل پست منطقه جنوب استان تهران گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن حرف و مشاغل مختلف، میزان ارسال مبادلات پستی به نسبت دو برابر افزایش یافته است.

افزایش مراسلات پستی در سال ۹۹

محمدمهدی پیشقدم مدیرکل پست منطقه جنوب استان تهران در حاشیه بازدید امروز از اداره پست شهرستان اسلامشهر که با حضور جمعی از مسؤولان شهرستان انجام شد، اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا که موجب کاهش بسیاری از فعالیت‌ها در سطح جامعه شده و حتی برخی از شرکت‌ها پرسنل خود را کاهش دادند، ولی در مجموعه پست نه تنها آسیبی وارد نشده، بلکه میزان ارسال و مبادلات پستی افزایش دو برابری داشته است.

به گزارش فرتاک نیوز،مدیرکل پست منطقه جنوب استان تهران با اشاره به تاریخچه پست در ایران افزود: فعالیت پست در ایران از ۳ هزار سال پیش و قبل از دوره هخامنشیان با راه‌اندازی چاپارخانه توسط داریوش کبیر آغاز شده و امروز خدمات پستی در عرصه‌های مختلف علاوه بر کاهش هزینه‌ها، موجب کاهش ترافیک و تردد در شهرها شده است.

 پیشقدم با تأکید بر اهمیت و جایگاه فعالیت‌های پست، بیان کرد: در طی سال جاری و از زمان شیوع کرونا خوشبختانه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، علی‌رغم افزایش فعالیت‌ها، کمترین آسیب به پرسنل وارد نشده و روز به روز خدماتی که پست به شهروندان ارائه می‌دهد در حال افزایش است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بر اساس قراردادهایی که با قوه قضائیه منعقد شده، قالب خدمات ثبت اسناد رسمی با کمترین هزینه از محل دفاتر اسناد رسمی به مردم ارائه می‌شود که با راه‌اندازی همین خدمت، شاهد کاهش تعداد بی‌شماری از سفرهای شهری هستیم و این آمادگی را داریم که در صورت ایجاد زیرساخت‌های لازم برای کاهش مراجعات مردم به ادارات، خدمات مورد نیاز را به صورت پستی ارائه کنیم.

مدیرکل پست منطقه جنوب استان تهران با اشاره به طرح‌های جدید پستی، افزود: در ایام شیوع کرونا که کسب و کارهای خانگی و فروش‌های اینترنتی افزایش یافته، تعداد ارسال مرسولات پستی در نیمه اول سال ۹۸ که ۱۱ میلیون و ۸۳۰ هزار و ۵۰۳ مرسوله بود در ۶ ماهه اول سال جاری به ۲۱ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۳۱۳مرسوله افزایش یافته است.

پیشقدم با تبریک فرارسیدن نهم اکتبر مصادف با ۱۷ مهرماه روز جهانی پست به خانواده بزرگ پست جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: با تصمیم مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی به زودی وضعیت شغلی نیروهای خدوم پست، تعیین تکلیف شده و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی و استخدامی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که پست یک شرکت نیرو محور است، تصریح کرد: با افزایش تعاملات بین دستگاهی برای افزایش ارائه خدمات به مردم و جلب رضایت شهروندان نیز ارتقاء می‌یابد و این تعامل در سایه همکاری و همراهی همه دستگاه‌ها و معرفی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از فعالیت‌های پست در بخش‌های مختلف  به مردم محقق می‌شود.

مدیرکل پست منطقه جنوب استان تهران، خاطرنشان کرد: مکانیزه شدن فرآیندهای پستی، راه اندازی ۸ هاب پستی، سورتینگ مکانیزه محموله‌های پستی در مراکز مکانیزه ،احیای تمبرهای پستی و سایر موارد از جمله برنامه‌هایی است که در مجموعه پست جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار گرفته تا زمینه‌ساز ارائه خدمات بیشتر به مردم شود.

افزایش امنیت روانی با ارائه خدمات بهینه پست

محمد صالح ضیائی معاون مالی و برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان اسلامشهر هم در این برنامه با اشاره به نقش پست در فعالیت‌های اداری کشور، اظهار کرد: اقدامات پست در کشور ما از زمان جنگ تحمیلی در یاد همه مردم بوده که نامه‌های رزمندگان و مکاتبات آن‌ها با خانواده‌هایشان از جمله خاطراتی که در اذهان مردم نقش بسته و به یادگار مانده است.

وی افزود: چیزی که امروز می‌تواند نقش پست را بیشتر نمایان سازد، ارائه خدمات پستی است که کاهش تصدی‌گری، به‌روزرسانی فعالیت‌های اداری، کاهش سفرهای شهری و ترافیک، امنیت روانی را برای مردم به وجود می‌آورد.

معاون مالی و برنامه‌ریزی فرماندار شهرستان اسلامشهر با اشاره به ظرفیت بالقوه شهرستان اسلامشهر، تأکید کرد: با وجود فعالیت بیش از ۳۰ هزار واحد صنعتی در شهرستان اسلامشهر خدمات پستی  باید بیش از این ارائه شود و با فرهنگسازی بیشتر بهره‌گیری بهتری از ظرفیت خدمات پستی در سطح جامعه انجام گیرد.

ضیائی با قدردانی از تلاش‌های پرسنل خدوم پست جایگزینی خدمات پست در جامعه امروز را بسیار اثرگذار دانست و خاطرنشان کرد: تشکیل جلسات با دستگاه‌های اداری و معرفی خدمات پستی در جهت ارتقاء و افزایش خدمات پست در این منطقه بسیار اثربخش است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۱۷۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان