//
کدخبر: ۲۷۴۵۲۹ //

تولید ماسک تنفسی با افزایشی ۵۵ برابری

دبیر کارگروه مقابله با کرونا وزارت صمت (ستاد لجستیک کرونا)، ضمن ارائه جدیدترین آمار تولید تجهیزات و اقلام بهداشتی مقابله با کرونا، از افزایش ۵۵ برابری تولید ماسک تنفسی از زمان شیوع ایپدمی کرونا خبر داد.

تولید ماسک تنفسی با افزایشی ۵۵ برابری

به نقل از شاتا، جمشید گلپور اظهار کرد: در راستای تولید اقلام و محصولات بهداشتی برای مقابله با کرونا و با برنامه ریزی‌های انجام شده توسط این وزارتخانه، تولید الکل نیز افزایش دو برابری داشته است.

به گزارش فرتاک نیوز،وی با اشاره به افزایش ۱.۵ برابری تولید مایع دستشویی، بیان کرد: از ابتدای امسال تولید دیگر اقلام شوینده مرتبط با پیشگیری از کرونا نیز افزایش داشت که از جمله آن به افزایش ۳۳ درصدی تولید صابون می‌توان اشاره کرد.

رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت در ادامه گفت: همچنین در این مدت تولید انواع دستکش افزایش ۲.۵ برابری و تولید مواد ضدعفونی کننده افزایش ۸ برابری داشت.

گلپور با اشاره به دیگر آمار و ارقام تولید محصولات مرتبط با پیشگیری و درمان کرونا اضافه کرد: تولید محافظ صورت افزایش ۱۰۰۰ برابری و تولید گان لمینت شده و لباس یکسره نیز افزایش ۸۶۰ برابری داشت.

از اواخر تیر ماه جدال بر سر رعایت نرخ مصوب ماسک بالا گرفته و در حالی که وزارت صنعت، معدن و تجارت داروخانه‌هایی را که ماسک را با قیمت بیش از ۱۵۰۰ تومان عرضه می‌کنند "متخلف" توصیف می‌کند، داروخانه‌ها می‌گویند تاکنون هیچ ماسکی با نرخ مصوب دریافت نکرده‌اند و قیمت ماسک در داروخانه نیز بیش از ۲۰۰۰ تومان است. البته وزارت صمت وعده داده که در فرآیند سیستمی کردن تولید و توزیع ماسک، اگر تخلف هر یک از شبکه های تولید و توزیع احراز شود، سهمیه مواد اولیه آنها قطع می‌شود که این روند می‌تواند مانع از گران‌فروشی ماسک شود.

در همین راستا میانه مرداد ماه اعلام شد که همه واحدهای تولید و توزیع ماسک موظف به درج اطلاعات در سامانه جامع تجارت شدند و بر این اساس داروخانه‌ها نیز موظف شدند میزان کالایی، نام شرکت پخش و قیمت و فاکتور رسمی آن را در این سامانه یا سامانه تیتک وزارت بهداشت تایید کنند چراکه این دو سامانه به هم متصل شده است.

همچنین با وجود اینکه وزارت صمت پیش‌تر اعلام کرده بود که مواد اولیه برای تولید روزانه ۱۰ میلیون ماسک تامین است، اما دبیر انجمن داروسازان می‌گوید تولیدکنندگان از مواد اولیه کافی برای تولید برخوردار نیستند یا اینکه باید مواد اولیه تولید ماسک را بر اساس تغییرات نرخ ارز و از بازاری بسیار پرنوسان، تهیه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۴۵۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان