//
کدخبر: ۲۷۳۳۳۰ //

آزمون دکتری وزارت بهداشت برگزار شد

از ساعت ۸ صبح امروز شنبه ۱۱ مردادماه و همزمان با دومین روز برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت، رقابت بیش از ۸۰۰۰ داوطلب در ۲۹ حوزه امتحانی سراسر کشور آغاز شد.

آزمون دکتری وزارت بهداشت برگزار شد

بر اساس آخرین تصمیمات اعمال شده، آزمون دکتری سال ۹۹ وزارت بهداشت به مدت سه روز و طی روزهای ۱۰ تا ۱۲ مردادماه در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور برگزار می شود.

بر این اساس مقرر شده پروتکل‌های بهداشتی در تمام حوزه‌های برگزاری آزمون دکتری در سراسر کشور رعایت شود و تمامی داوطلبان موظف به داشتن ماسک در سر جلسه آزمون باشند و فاصله صندلی‌ها بین تمامی داوطلبان رعایت شود.

به گزارش فرتاک نیوز،همچنین به تمامی حوزه‌ها برگزاری آزمون دکتری اعلام شده که پنجره‌های تمامی حوزه‌ها به منظور ورود و خروج هوا باز باشد. تا نگرانی از بابت رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود نداشته باشد.

همان گونه که مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور اعلام کرده، ۱۷۶ داوطلب آزمون دکتری وزارت بهداشت به کرونا مبتلا هستند و افرادی که قبلا در فرم خوداظهاری ابتلای خود به کرونا را اعلام نموده‌اند، در محل جداگانه‌ای آزمون خواهند داد.

اسامی داوطلبان مبتلا به کرونا، قبل از آزمون از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی به دانشگاه‌های مربوطه اعلام شده و دانشگاه‌ها موظف شده اند پس از برقراری تماس با داوطلب مورد نظر، محل آزمون وی را یک روز قبل از برگزاری به داوطلب اعلام کنند تا هماهنگی‌های لازم جهت شرکت داوطلب در آزمون و ایجاد محیط ایمن برای سایر داوطلبان انجام شود.

آخرین تمدید فرم خود اظهاری و دریافت کارت روز پنج شنبه ساعت ۱۰ صبح  تعیین شده بود بعد از این تاریخ داوطلب نمی توانست فرم خوداظهاری را تکمیل کند و پرینت کارت را دریافت نماید. اما افرادی که قبل از این تاریخ و همچینن دیروز(جمعه) و در اولین روز برگزاری آزمون، فرم فوق را تکمیل کرده بودند نیز اجازه داده شد که بتوانند پرینت کارت خود را دریافت کنند.

به طور کلی تعداد ۱۸ هزار و ۲۴۱ داوطلب برای شرکت در آزمون دکتری وزارت بهداشت ثبت نام کرده اند که آزمون تعداد ۴۰۵۷ داوطلب در صبح روز جمعه، ۴۲۱۳ داوطلب عصر روز جمعه برگزار شد و آزمون تعداد ۴۲۰۵ داوطلب در صبح و  تعداد ۴۶۲۷  داوطلب نیز عصر امروز شنبه ۱۱ برگزار می شود و در نهایت ۱۱۳۹ داوطلب نیز صبح روز یکشنبه در این آزمون شرکت می کنند.

نتایج اولیه آزمون دکتری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور شهریور ماه و  نتایج نهایی داوطلبان نیز بعد از انجام مصاحبه از اوایل مهر ماه جاری از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد و تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف هستند مصاحبه پذیرفته شدگان اولیه دکتری را به صورت "مجازی" و براساس سوابق تحصیلی داوطلب انجام بدهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۳۳۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان