//
کدخبر: ۲۶۳۸۶۸ //

ماهی گیری از آب گل آلوده؛سوء استفاده سیاسی از ماجرای قتل رومینا

عضو اتحادیه انجمن اسلامی مستقل گفت: عده‌ای همیشه و در هر شرایطی از اتفاقات جامعه موج سواری و سوء استفاده سیاسی کردند تا به نفع خودشان یک لایحه‌ای که به دلیل نداشتن چارچوب درست رد شده است، با عجله تصویب شود.

ماهی گیری از آب گل آلوده؛سوء استفاده سیاسی از ماجرای قتل رومینا
به گزارش فرتاک نیوز،

زینب سخایی، عضو اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در گفتگو با خبرنگار ، پیرامون مسئله قتل رومینا اشرفی گفت: از آنجایی که دختر یک جنس آسیب پذیر در جامعه محسوب می‌شود، اسلام بر ارزش دهی بیشتر و محبت بیشتر به دختر در خانواده تاکید داشته و نیاز عاطفی دختر باید تا زمانی که او به بلوغ فکری می‌رسد و می‌خواهد ازدواج کند، در خانواده باید برطرف شود.

وی افزود: خبر قتل رومینا این برداشت را در بعضی به وجود آورد که این دختر احتمالا کمبود عاطفی داشته و به سمت محیط بیرون از خانواده برای جلب محبت کشیده شده است؛ اما سوال اینجاست که چرا چنین جنایتی از پدر او سر زده؟ مسلما این موضوع نشات گرفته از نداشتن آگاهی خانواده‌ها در برخورد با نوجوانان و فرزندان شان در شرایط این چنینی است، وقتی در یک خانواده دختر نوجوان احساساتش درگیر می‌شود، قاعدتا خانواده باید نقش حمایتی را ایفا کند، اما متاسفانه خیلی از خانواده‌ها هنوز به این نتیجه نرسیده اند که به جای سرزنش و سرکوب آن‌ها را مورد حمایت خود قرار بدهند.

سخایی با اشاره به اینکه نقش حمایتی خانواده در بروز چنین مشکلاتی می‌تواند برطرف کننده این معضل باشد، گفت: خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به مشاوره و استفاده از دلایل عقلی و منطقی فرزندان خود را به سمت خود جذب کنند نه اینکه آن‌ها را از خود برانند.

وی افزود: جدای از اینکه موضوع قتل رومینا اشرفی توسط پدرش یک جنایت محسوب می‌شود و باید با آن برخورد شود، می‌بینیم که دوباره از سوی یک عده‌ای که همیشه و در هر شرایطی که در جامعه ما اتفاقی افتاده است موج سواری کرده اند و از آب گل آلود ماهی گیری سیاسی انجام می‌دهند تا به نفع خودشان یک لایحه‌ای که به دلیل نداشتن چارچوب درست رد شده است با عجله تصویب شود و در واقع برای پیشگیری از این نوع جنایت می گویند که قانون بیاید و آن نوجوان را تحت حمایت خودش بگیرد و از کانون خانواده بیرون بیاورد. وقتی قانون بیاید این دختر را از محیط خانواده بیرون بکشد با خلاء محبتی که در او وجود دارد می‌خواهد چه کار کند؟ راهکار تامین این خلاء باید در خود خانواده باشد و ایده‌ای داده شود تا نقش حمایتی خانواده برای این گونه فرزندان پررنگ شود.

سخایی اظهار داشت: سوالی که الان مطرح می‌شود این است که چرا داعیه داران مقابله با کودک همسری و سن کم ازدواج امروز از ازدواج این دختر و پسر حمایت می کنند و می‌گویند چرا مانع ازدواج آنها شده اند. اگر این‌ها خواستار ممنوعیت ازدواج دختران زیر ۱۴ سال هستند پس تکلیف دخترانی مثل رومینا که به خواسته خودشان می‌خواهند ازدواج کنند چه می‌شود و اگر خواستار ازدواج رومینا هستند، چرا بر قانون کودک همسری پافشاری می کنند؟

عضو اتحادیه انجمن اسلامی مستقل تصریح کرد: به تصویب یکسری قوانین و لوایح درمورد حمایت از زنان و نوجوانان قطعا نیاز است اما در کنار آن باید  به ایجاد فرهنگ سازی در حوزه خانواده نیز دقت کرد و باید توجه داشته باشیم که این قوانین باید تکمیل کننده باشند نه تخریب کننده.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۳۸۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان