//
کدخبر: ۲۶۱۱۴۰ //

چرا جلسه امروز شورای عالی کار لغو شد؟

جلسه امروز شورای عالی کار که قرار بود به موضوع بررسی و تعیین حق مسکن کارگران بپردازد، لغو شد.

چرا جلسه امروز شورای عالی کار لغو شد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

در حالی که وزارت کار از ابتدای این هفته از تشکیل جلسه شورای عالی کار در روز چهارشنبه خبر داده و دعوتنامه‌های شرکت در این جلسه را به اعضای شورای عالی کار ارسال کرده بود،  در اعلامیه‌ای از لغو برگزاری این جلسه خبر داد.

دلیل  لغو جلسه  امروز شورای عالی کار " عدم امکان حضور وزیر امور اقتصاد و دارایی و نماینده وی و برکناری وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان شده و بر همین اساس جلسه به زمان دیگری موکول شده است.

به موجب این اعلامیه، به محض فراهم شدن امکان حضور نمایندگان دولت، جلسه شورای عالی کار با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی برگزار خواهد شد.

در همین راستا، علیرضا حیدری نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت وگو با اییسنا،  اظهار کرد: در اعلامیه‌ای که پس از دعوتنامه به دست ما رسیده دلیل لغو جلسه، عدم حضور وزیر اقتصاد و برکناری وزیر صنعت، معدن و تجارت ذکر شده است اما با توجه به اینکه وزارتخانه سرپرست دارد و یک شخصیت حقوقی است، طرح این مساله به عنوان دلیل لغو جلسه بهانه‌ای بیش نیست.

وی تصریح کرد: تمام اختیارات حوزه وزارتخانه به سرپرست فعلی منتقل شده است بنابر این چطور می توانسته نماینده خود را به جلسه شورای عالی کار نفرستد؟ ترکیب شورای عالی کار با ۷ نفر هم رسمیت پیدا می کند و اگر یک نفر هم نتواند شرکت کند و امکان حضور به هر دلیلی را نداشته باشد باز هم جلسه شورای عالی کار قابل تشکیل است.

ناصر چمنی، نماینده کارگران در شورای عالی کار پیش از این به ایسنا گفته بود پرونده دستمزد سال ۱۳۹۹  هنوز بسته نشده  و ما معتقدیم که قانون در خصوص دستمزد کارگران اجرا نشده است.

به گفته وی، علیرغم آمادگی گروه کارگری برای شرکت در جلسه بررسی افزایش حق مسکن کارگران،  مذاکره اصلی گروه کارگری،  روی حداقل مزد و اجرای قانون خواهد بود که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

به گزارش ایسنا، پیش از این رئیس سازمان بازرسی کل کشور از گفت وگو با وزیر کار برای برگزاری جلسه امروز شورای عالی کار با موضوع اصلاح افزایش حداقل دستمزد و افزایش حق مسکن کارگران خبر داده بود. به گفته وی، بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته مقرر شده شورای عالی کار این هفته تشکیل جلسه دهد و موضوع افزایش حداقل دستمزد و افزایش حق مسکن کارگران در دستور کار قرار گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۱۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان