//
کدخبر: ۲۵۹۰۸۷ //

نرم افزار «سامان بازار»؛ابزاری برای ساماندهی دستفروشان پایتخت

نرم افزار «سامان بازار» به منظور ساماندهی دستفروشان در پایتخت با همکاری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران و شرکت فاوای شهرداری در دست طراحی است و احتمالا هفته آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

نرم افزار «سامان بازار»؛ابزاری برای ساماندهی دستفروشان پایتخت
به گزارش فرتاک نیوز،

علی مفاخریان - مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران - با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای ساماندهی دستفروشان در سطح شهر گفت: در تعریف موجود دستفروشان شامل طیف گسترده‌ای از بساط گستران و وانتی‌ها می‌شوند که در نقاط مختلف شهر به‌صورت پراکنده نسبت به داد و ستد اقدام می‌کنند. این اقدام شهرداری‌ها را با مشکلاتی همچون ایجاد ترافیک و سد معبر مواجه می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم تعیین هویت و ساماندهی دستفروشان در سطح شهر اظهارکرد: در همین راستا نرم افزاری تحت عنوان« سامان بازار» با همکاری سازمان فاوا شهرداری تهران در حال طراحی است. این سامانه در اختیار هیات رییسه شهرداری تهران و شورای شهر تهران قرار می‌گیرد تا دیدگاه‌های آنان نیز اخذ شود و احتمالا در هفته آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: اطلاعاتی که از مناطق و نواحی شهرداری تهران درباره دستفروشان جمع آوری شده در این بانک اطلاعاتی وارد می‌شود و آنان احراز هویت و راستی‌آزمایی خواهند شد.

به گفته مفاخریان این سامانه از این پس مبنای واگذاری غرفه‌های تحت نظارت شرکت ساماندهی در روز بازارها به دستفروشان خواهد بود و این افراد می‌توانند فعالیت خود را در این غرفه‌ها انجام دهند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرنوشت، مفاخریان تاکید کرد: اگر هماهنگی لازم با دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت کار، مجموعه ثبت احوال و شرایط لازم برای فعالیت از جمله وجود عدم سوءپیشینه محقق شود، بی‌شک وضعیت فعالیت مشاغل در سطح شهر تهران ساماندهی می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۹۰۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان