//
کدخبر: ۲۵۵۷۶۴ //

افراد توانمند و خیر خواست به کمک آسیب دیدگان "کرونا" بشتابند

استاندار کرمانشاه با اشاره به خسارت های اقتصادی ایجاد شده در پی شیوع بیماری کرونا، از همه افراد توانمند و خیر خواست تا به کمک آسیب دیدگان "کرونا" بشتابند.

 افراد توانمند و خیر خواست به کمک آسیب دیدگان "کرونا" بشتابند
به گزارش فرتاک نیوز،

 هوشنگ بازوند در اولین جلسه ستاد ساماندهی مشارکت های مردمی که امروز (24 فروردین) با حضور نماینده‌ولی فقیه در  استان و امام جمعه کرمانشاه، فرمانداران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان برگزار شد، با قدردانی از عملکرد دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در امر مبارزه با کرونا، گفت: نهادها و دستگاه‌های مختلف و نیروهای مسلح طی مدت شیوع بیماری خدمات ارزشمندی داشتند و همه پای کار هستند تا مبارزه موثری با این بیماری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه همدلی مردم ایران همواره در برهه‌های مختلف زبانزد بوده، گفت: در دوران مختلف از زمان جنگ تحمیلی تا همین حوادث اخیر سیل و زلزله همواره شاهد همدلی مردم ایران و دستگیری آنها از یکدیگر بودیم و خوشبختانه این همدلی در مقابله با شیوع کرونا هم خود را نشان داده است.

استاندار کرمانشاه به صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری در خصوص راه‌اندازی پویش همدلی اشاره کرد و افزود: در راستای لبیک به این فرمایشات ارزشمند ستاد ساماندهی مشارکت‌های مردمی در راستای ترویج پویش همدلی آغاز به کار کرده است‌.

وی افزود: فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری یادآور دوران دفاع مقدس و فرمایشات امام راحل در راه اندازی بسیج مردمی است که مردم آن زمان پای کار آمدند و به یاری خداوند در این زمان هم مردم جانانه پای کار آمده و به آسیب دیدگان از کرونا کمک خواهند کرد.

بازوند با اشاره به نبرد کشور در دو جبهه مقابله با تحریم‌های ظالمانه و ویروس کرونا، گفت: ضرر اقتصادی کرونا کمتر از خسارت تحریم‌ها نیست و عبور از این شرایط قطعا همدلی و همراهی تمام مردم را می‌طلبد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در شرایط فعلی انتظار این است که افرادی که توانایی مالی خوبی دارند به یاری اقشار ضعیف تر که از شرایط کرونا هم دچار خسارت شده‌اند، بشتابند.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی دقیق اقشار و افراد متضرر از شیوع بیماری کرونا، گفت: اصناف مختلف باید آسیب دیدگان صنوف خود را شناسایی کرده و در وهله اول کمک‌های درون صنفی داشته و به هم صنفان خود کمک کنند و علاوه بر آن این افراد را جهت دریافت کمک معرفی کنند.

بازوند افزود: همچنین توقع این است که کارفرمایان نیز کارگران متضرر شده از کرونا را شناسایی کرده و در وهله اول خود به آنها کمک کنند.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: مساجد هم که همواره سنگر محکمی در بحران های مختلف بوده‌اند توقع این است که همچنان با قوت پای کار باشند و در بحث جمع آوری کمک های مردمی همکاری داشته باشند.

بازوند با اشاره به ضرورت همکاری تمام اقشار جامعه در "پویش مهربانی"، گفت: از طرف خود، شورای معاونین و فرمانداران حقوق پنج روز را به این پویش اختصاص می‌دهیم و توقع از کارکنان دولت این است که هر کس به اختیار حقوق یک یا دو روز یا حتی نصف روز خود را به این پویش اختصاص دهند و مشوق سایر اقشار جامعه هم باشند.

بازوند تصریح کرد: در مجموع توقع این است که هر کس به هر نحو در این پویش ارزشمند شرکت کرده و به یاری آسیب دیدگان از کرونا بشتابد.

وی با اشاره به تشکیل کمیته ای متشکل از استانداری، کمیته امداد، سپاه،  بهزیستی، هلال احمر، نماینده ای از طرف امام جمعه و نماینده ای از طرف سمن ها، گفت: این کمیته مسئول جمع آوری کمک‌های مردمی و نیز شناسایی اقشار آسیب پذیر از کرونا خواهند بود.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به شروع به کار مشاغل کم خطر، از وضعیت شرایط کار این اصناف انتقاد کرد وافزود: نظارت های بهداشتی در بحث کار اصناف کم خطر باید تشدید شود.

بازوند همچنین از وضعیت تردد مردم در پارک ها و تفرجگاه ها انتقاد کرد و از شهرداری کرمانشاه خواست نظارت جدی‌تری در بحث اجرای طرح فاصله گذاری در این مکان‌ها داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۷۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان