//
کدخبر: ۲۴۵۲۷۱ //
معاون اول رییس جمهوری:

دولت تمام توان خود برای مهار کرونا را بسیج کرده است

معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت تمام توان خود را برای مهار ویروس کرونا بسیج کرده و رییس جمهوری دستور تشکیل ستاد مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از این ویروس را داده است.


دولت تمام توان خود برای مهار کرونا را بسیج کرده است
به گزارش فرتاک نیوز،

اسحاق جهانگیری شامگاه پنجشنبه در حاشیه نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در وزارت بهداشت افزود: امشب اولین جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از این ویروس در وزارت بهداشت تشکیل شد. تعدادی از اعضای دولت و نیروهای مسلح و اعضای این ستاد در جلسه حضور داشتند. موضوع مقابله با ویروس کرونا که در چین اتفاق افتاده و به کشورهای مختلف سرایت کرده است. آثار آن در برخی شهرها مثل قم ظاهر شده است.

وی ادامه داد: در جلسه امروز درباره مسائل مهمی بحث شده و دبیر ستاد مشخص شد. کمک‌ها و نیازهای وزارت بهداشت در زمینه‌های مختلف نیز اعلام شد و از امشب دبیرخانه این ستاد در وزارت بهداشت خواهد بود و به کمک نیروهای متخصص وزارت بهداشت، برنامه ریزی می‌کند و تا فردا جلسه‌های مختلفی برگزار شده و دستورالعمل‌های مختلف تدوین می‌شود.

جهانگیری گفت: اختیارات این ستاد کامل است و همه دستگاه‌ها مکلف هستند با این ستاد همکاری کنند. کارخانه‌هایی که ماسک طبی تولید می‌کنند در چنین شرایط خاصی که پیش آمده باید طوری که وزارت بهداشت و وزارت صنعت و معدن و تجارت می‌خواهد، سه شیفت تولید کنند و مردم برای برخی نیازهای اولیه برای مقابله با این ویروس دچار مشکل نشوند و اگر به چیزی نیاز دارند، در اختیار آنها قرار بگیرد.

معاون اول رییس جمهوری اظهار کرد: در اولین فرصت به اندازه مورد نیاز، ماسک و موارد دیگر تولید شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: توان پزشکی و درمانی کشور بسیار بالاست و کشور ما در منطقه از نظر توانمندی پزشکی حتی در سطح بین المللی جزو کشورهای مهمی است که ظرفیت بسیار بالایی دارد و این ظرفیت در مقاطع مختلف نشان داده شده است. مدیریت درمان کشور نیز توانمند است و مردم به مدیریت و توانمندی پزشکی کشور اعتماد داشته باشند. ما قادر هستیم این مشکل را در روزهای نخست و با دعای خیر مردم کنترل کنیم تا تلفات زیادی نداشته باشیم و انشالله نخواهیم داشت. وزارت بهداشت نیز با اطمینان مسلط بر اوضاع هستند و در روزهای آینده خبرهای خوبی از زبان مسئولان مرتبط می‌شنویم.

جهانگیری گفت: مطالب مرتبط با این موضوع را فقط از زبان مسئولان وزارت بهداشت باید بشنویم و همه دستگاه‌ها و رسانه‌ها و صداوسیما و مطبوعات و فضای مجازی که برای دل سوزی مردم فعال هستند، آنچه واقعیت دارد را با مردم در میان بگذارند. نه قصد داریم کم نمایی کرده و نه بزرگ نمایی کنیم تا مردم نگران نشوند. کارگروهی که برای اطلاع رسانی تشکیل می‌شود، وظیفه دارد اطلاعات دقیق بدهند و آموزش‌های مورد نیاز به مردم ارائه می‌شود و با اقدامات بهداشتی مردم می‌توان با این مشکل مقابله کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۵۲۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان