//
کدخبر: ۲۴۲۳۰۷ //

تعریف برنامه ۵ ساله مهارت‌آموزی سربازان

مسؤول قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: براساس تصویب ستاد کل نیروهای مسلح نقشه راه مهارت‌آموزی سربازان را در یک برنامه 5 ساله تعریف کرده ایم.

تعریف برنامه 5 ساله مهارت‌آموزی سربازان
به گزارش فرتاک نیوز،

 سردار مهدی فرحی عصر امروز در دوازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر به مناسبت گرامیداشت روز سرباز با تبریک سالگرد انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای فراوانی داشته است و وارد گام دوم انقلاب شده‌ایم.

وی افزود: نقش جوانان در گام دوم انقلاب بسیار پر اهمیت بوده و رهبری بیش از 10 بار اسم جوانان  را در بیانیه گام دوم آورده است.

مسؤول قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: یکی از افتخارات، مهارت آموزی است، توجه ویژه رهبری به سربازان در طی 10 سال گذشته نشان از اهمیت این امر مهم دارد.

این مسؤول با بیان اینکه قرارگاه ویژه مهارت‌آموزی با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شده است، افزود: حضور در خدمت سربازی فرصت خوبی برای فراگیری مهارت شغلی است.

فرحی با بیان اینکه نیمی از سربازان، از جامعه تحصیلکرده دانشگاهی هستند، خاطرنشان کرد: 
آنچه کسری دانشگاه‌های ما بوده مهارت آموزی است، اشتغال مسئله دار است چون مهارت مغفول است، در مهارت آموزی سربازان سعی کرده‌ایم که عمر دو ساله‌ای که صرف توسعه امنیت ملی می‌شود سربازان در کنار خدمت مهارت کسب کنند.

وی افزود: از سربازان می‌خواهم دنبال مهارتی بروند که به آن علاقه دارند، مهارتی اثربخش است که مورد علاقه باشد که این امر هم شرط اشتغال بوده همچنین بحث کیفیت هم مهم است.

مسؤول قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: اگر در کل کشور 200 هزار سرباز را آموزش مهارتی و گواهینامه دهیم و نیمی از آنها از آن مهارت استفاده کنند تبدیل به شغل می‌شود که کار بزرگی است.

این مسؤول ادامه داد: مهارت باید مورد علاقه سرباز باشد دارای کیفیت آموزش باشد و در طول مدت خدمت از آن‌ها استفاده شود؛ مهارتی انتخاب شده که ظرفیت اشتغال را داشته باشد.

فرحی افزود: با هماهنگی‌هایی که با برخی بانک‌ها، معاونت اشتغال وزارت کار و بیمه اصناف صورت گرفته به سربازان مهارتی تسهیلات اشتغال پرداخت شود. 

مسؤول قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه 512 مهارت برای مهارت آموزی تعریف شده است، بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان‌های مرتبط گواهینامه رسمی مهارتی اعطا می‌شود تا پس از خدمت سربازی مدرکی مبنی بر داشتن مهارت در اختیار داشته باشند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: براساس تصویب ستاد کل نیروهای مسلح نقشه راه مهارت‌آموزی سربازان را در یک برنامه پنج ساله تعریف کرده ایم.

فرحی با اشاره به اینکه در سال 99 باید 65 درصد سربازان زیر بار  مهارت آموزی بروند، بیان کرد: مهارت‌ها مشخص و به استانها ابلاغ شده است، تا سال ۱۴۰۱ تمامی سربازان زیرپوشش آموزش مهارت شغلی قرار می‌گیرند و به 100 درصد خروجی می‌رسیم.

در پایان این مراسم از سربازان نمونه، سربازان موفق عرصه مهارت آموزی و کارآفرینی و از خانواده شهید شاخص سرباز مدافع وطن عارف نوریان تجلیل به عمل آمد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۳۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان