//
کدخبر: ۲۳۰۵۳۱ //

افزایش ۴۰۰ درصدی مصرف شیشه در دنیا

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان از کاهش ۲۵ درصدی مصرف تریاک خبر داد و خاطرنشان کرد: با افزایش ۲۵ درصدی مصرف هروئین و ۴۰۰ درصدی مصرف شیشه مواجه هستیم.

افزایش ۴۰۰ درصدی مصرف شیشه در دنیا
به گزارش فرتاک نیوز،

علی باقری در گفت وگو با خبرنگار، اعتیاد را یک آسیب جهانی دانست و اظهار کرد: علیرغم بیش از یک سده مبارزه با مواد مخدر در جهان شاهد اثرگذار کمتری هستیم.

وی جمهوری اسلامی ایران را با بیش از ۳۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در جهان دانست و افزود: با توجه به همه اقدامات صورت گرفته در جهان و ایران شیوع مصرف مواد مخدر همچنان بالاست و طی سال های ۲۰۱۵-۲۰۰۶ رشد ۲۳ درصدی داشتیم. البته نرخ رشد در کشور ما ۵.۴ درصد و در استان گیلان ۲.۹۲ درصد بوده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان فرهنگی – پیشگیری، کاهش آسیب و درمان، مقابله با عرضه و حمایت های اجتماعی و توسعه مشارکت های مردمی را چهار محور اصلی ماموریت این ستاد دانست و گفت: امروزه با تغییر الگوی مصرف مواد مخدر مواجه هستیم و لذا نمی توانیم مبارزه جدی و اثرگذار داشته باشیم. متاسفانه مصرف ماده مخدر سنتی تریاک به سمت مواد صنعتی همچون شیشه، گل و ماریجوانا رفته و تبلیغات دروغین درباره عدم اعتیادآوری این مواد موجب گرایش جوانان شده است.

باقری از کاهش ۲۵ درصدی مصرف تریاک خبر داد و خاطرنشان کرد: با افزایش ۲۵ درصدی مصرف هروئین و ۴۰۰ درصدی مصرف شیشه در دنیا مواجه هستیم. در گذشته مصرف مواد مخدر در سنین بالا شایع بود، اما امروز شاهد کاهش سن مصرف هستیم.

وی با اشاره به فعالیت ستاد مبارزه با مواد مخدر در قالب پنج کارگروه تخصصی در استان ها، متذکر شد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان با ۲۵ دستگاه همکاری می کند. با توجه به افزایش گرایش به مصرف مواد مخدر در کشور، شاهد کاهش گرایش در سطح استان هستیم که نشان دهنده اقدامات مثبت در امر فرهنگی و پیشگیری هستیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان تمایل به مصرف مواد، نگرش مردم به مواد مخدر و دسترسی به مواد را از جمله شاخص های مورد مطالعه دانست و خاطرنشان کرد: با همکاری فرماندهی انتظامی استان طرح مقابله با عرضه و توزیع کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر انجام می شود. متاسفانه با کاهش مشارکت فعال مردم در امر مبارزه با مواد مخدر هستیم.

وی پیشگیری از اعتیاد را جزو سیاست های اصلی نظام دانست و عنوان کرد: دغدغه اصلی خانواده ها گرایش فرزندان به مصرف مواد مخدر است، اما با عدم آگاهی مردم نسبت به معضلات و مشکلات مصرف مواد مخدر مواجه هستیم و فرد معتاد از خانواده و جامعه طرد می شود لذا نیازمند فرهنگ سازی و جریان سازی در این بخش هستیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۰۵۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان