//
کدخبر: ۲۲۸۳۶۷ //

قرارداد نصب ۴۰ آسانسور برای معلولان در مترو منعقد شده است

شهردار تهران با اشاره به اقداماتی که برای راحتی معلولان انجام شده است گفت: در اتفاقی نادر قرارداد نصب ۴۰ دستگاه آسانسور در ایستگاه های مترو برای معلولان منعقد شده است.

قرارداد نصب ۴۰ آسانسور برای معلولان در مترو منعقد شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه همایش روز معلولان در پاسخ به سوالی درخصوص اینکه آیا قوانین مربوط به معلولان در زمان صدور پایان کاررعایت می شود یا نه گفت: این قوانین در درجه اول  مربوط به همه محیط های عمومی که معلولان تردد می کنند است.

وی افزود: در این حوزه به طور قطع دستورالعملهای مربوط به ساخت و ساز و مناسب سازی برای معلولان رعایت می شود.

 حناچی گفت: اتفاق نادری که اخیرا افتاده است این است که قرار داد نصب چهل آسانسور در ایستگاه های مترو منعقد شده و مناسب سازی پارکها و بوستانها در اولویت قرار گرفته است.

شهردار تهران گفت: در مرحله بعد در مجتمع های مسکونی با جمعیت بالا موضوع مناسب سازی در پایان کارهای آنها لحاظ خواهد شد.

وی در پاسخ به اینکه برخی از معلولان گلایه می کنند که سرویس رفت و آمد به محل کارشان تنها سه روز است و شهرداری بیش از این سرویس دهی نمی کند گفت: این سرویس طبیعتا به اندازه همه معلولان نیست البته ما یک هدف گذاری داشتیم که اگر همه ایستگاه های مترو و اتوبوسرانی ما تجهیز و بهسازی شود دیگر اصلا به این سرویس نیازی پیدا نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: این سرویس در کشورهای دنیا هم به اینگونه نیست اما این سرویس در جاهای پیشرفته دنیا هم معطوف به مسایل درمانی است و از این جهت برای ما هم موضوعات درمانی اهمیت ویژه تری دارد

وی در پاسخ به اینکه در همین سالنی که امروز این همایش برگزار شد برخی مشکلات برای تردد معلولان ایجاد شد گفت: من به این جزییات از مشکلات با خبر نشدم.

حناچی گفت اما این سالن و ساختمان برای معلولان آماده سازی شده است اما معمولا بین سه تا پنج درصد در محیط های عمومی معلولان تردد می کنند اما امشب دو هزار نفر از معلولان در اینجا حضور دارند طبیعی است کمی مشکلات ایجاد شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۸۳۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان