//
کدخبر: ۲۱۴۴۳۳ //

معوقات حق‌التدریس معلمان به زودی پرداخت می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر تقویت مدارس دولتی درباره پرداخت مطالبات فرهنگیان گفت: هم‌اکنون فقط عده‌ای از نیروهای حق‌التدریس مقداری از مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند که به زودی پرداخت می‌شود.

معوقات حق‌التدریس معلمان به زودی پرداخت می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن حاجی میرزایی در حاشیه مراسم تجلیل از مدال آوران المپیادهای علمی در جمع خبرنگاران اظهار‌کرد: با توجه به پرداخت مطالبات فرهنگیان واژه معوقات مفهوم چندانی ندارد و هم‌اکنون فقط عده‌ای از نیروهای حق التدریس مقداری از مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند که آن هم پرداخت می‌شود.

وی افزود: تقویت مدارس دولتی از اولویت‌های آموزش و پرورش است و پس از انقلاب اسلامی فرصت‌های  خوبی برای توسعه مدارس دولتی ایجاد شد.

 وزیر آموزش و پرورش همچنین در مراسم تجلیل از مدال‌آوران المپیادها در سخنانی گفت: پیشرفت و تعالی فصل مشترک همه جوامع است البته ممکن است الگو‌ها و تلقی از پیشرفت متفاوت باشد، اما در اینکه همه در جستجوی تعالی هستند، تردیدی نیست.

وی ادامه داد: پیشرفت هر جامعه با هر آرمان و مقصدی نیازمند سرمایه انسانی، مالی و تکنولوژی است کشور‌ها می‌توانند سرمایه مالی و تکنولوژی را از دیگران وام بگیرند، اما سرمایه انسانی بی‌بدیل‌ترین سرمایه جامعه است.کشور‌های بسیاری با توانمندی مالی داریم اما به دلیل کاستی نیروی انسانی قادر به بهره وری نیستند، برخورداری از سرمایه انسانی توانمند از شاخص‌های اصلی بهره‌وری است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیشرفت مبتنی بر سرمایه زیاد پایدار نیست، تصریح کرد: پیشرفتی که مبتنی بر نیروی انسانی باشد، پیشرفتی والاست، آنچه در اقتصاد مقاومتی پیگیری می‌کنیم روح کلی آن افزایش توانمندی ملی است و دستیابی به حدی از صلاحیت‌هاست تا جامعه روی پای خودش بایستد.

وی با بیان اینکه سرمایه انسانی هسته اصلی پیشرفت کشور است، ادامه داد: حال خوب المپیادها ناشی از حال خوب دانش‌آموزان المپیادی‌ است اما این به معنای نفی مشکلات نیست.

حاجی میرزایی بیان‌کرد: وطن فصل مشترک همه ما برای سرافرازی است، بیشترین آمال جامعه ما بر دوش توانمندترین‌ها و آگاه ترین‌‌هاست. توفیقات خوبی در حوزه علم داشتیم، در تجاری‌سازی و تولید ثروت از اختراعات با مشکلاتی مواجه هستیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این زنجیره را باید کامل کرد و یکی از مسائل کلیدی سند تحول بنیادین استفاده از ظرفیت های تعلیم و تربیت در بهبود مسائل جامعه است.

وی بر تقویت علوم انسانی تاکید و اظهار‌کرد: بخشی از مشکلات جامعه ناشی از کاستی در علوم انسانی است، سازمان استعدادهای درخشان هم باید فصل بلندی برای توسعه علوم انسانی در میان نخبگان ایجاد کند.

حاجی میرزایی بیان کرد: از مسئول این سازمان می‌خواهم در چهارچوب برنامه راهبردی نخبگان، برنامه‌ای را ظرف دو ماه برای حمایت قاطعانه از نخبگان و صاحبان اندیشه در آموزش و پرورش تهیه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۴۳۳ //
ارسال نظر
 
  • معلم

    باسلام.
    آقای وزیر. ده ماه است که هفت ماه اضافه تدریس مارانپرداخته هر ماه در نهایت .... به همکاران دروغ تحویل داد ه می شود. آبرو وحیثیتی نزد خانواده و جام عه برایمان باقی نگذاشته اید... .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان