//
کدخبر: ۲۰۶۲۱۴ //

هشدار؛گوشت قربانی را فورا نخورید!

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از خانواده‌ها خواست گوشت قربانی را حداقل به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری کرده و فردای عید قربان آن را مصرف کنند.

هشدار؛گوشت قربانی را فورا نخورید!
به گزارش فرتاک نیوز،

امید حاج محمدی در گفت و گو با خبرنگار ، با تبریک عید قربان به مردم استان اظهار کرد: با توجه به احتمال بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام  توصیه می شود  خانواده‌ها از مصرف سریع گوشت قربانی صرف نظر کنند.

حاج محمدی اضافه کرد: یکی از خطرناکترین بیماری های مشترک بین انسان و دام بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو است که برای پیشگیری از انتقال احتمالی این بیماری به افراد که به شدت هم خطرناک است، توصیه می‌شود خانواده‌ها گوشت قربانی را حداقل ۲۴ ساعت پس از نگهداری در یخچال مصرف کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: نگهداری گوشت دام تازه ذبح شده در یخچال به مدت ۲۴ ساعت  سبب می شود تا علاوه بر ترد شدن گوشت به دلیل جمود نعشی، احتمال انتقال بیماری های خطرناکی مثل تب کریمه کنگو از بین برود.

حاج محمدی همچنین با اشاره به احتمال انتقال بیماری از طریق منافذ پوستی حین خرد کردن گوشت، از قصابان و زنان خانه دار که اقدام به خرد کردن گوشت دام قربانی می کند، خواست هنگام کار کردن حتماً از دستکش استفاده کرده و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

حاج محمدی اشاره‌ای هم به ذبح رایگان دام در کشتارگاه های استان به مناسبت عید قربان داشته افزود: در استان ۱۲ کشتارگاه دام داریم که همگی این کشتارگاه ها امروز اقدام به کشتار دام‌های قربانی مردم استان به صورت رایگان کرده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در ادامه از همه مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه دام و سایر موارد در خصوص عرضه و ذبح غیرمجاز دام، با شماره 1512 دامپزشکی تماس بگیرند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۶۲۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان