//
کدخبر: ۱۷۱۴۲۹ //

طرح «سفیران اجتماعی» برای کاهش آسیبهای اجتماعی آغاز شد

معاون ستاد عالی کانون های فرهنگی مساجد کشور، گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی با جدیت وارد شدیم و اولین طرح «سفیران اجتماعی» در خور و بیابانک آغاز شد.

طرح «سفیران اجتماعی» برای کاهش آسیبهای اجتماعی آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 مرتضی طاهریان شامگاه شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با موضوع ارائه گزارش جامع عملکرد یک ربع فعالیت کانون‌های مساجد فارس برگزار شد، با بیان اینکه هدف گذاری کانون‌های مساجد تمرکز بر قشر جوان و نوجوان است، گفت: اعضای کانون در روز ولادت حضرت زهرا (س) به بیش از ۲ میلیون نفر رسیده است و سامانه «سجا» یکی از مهمترین اقدامات امسال بود.

معاون ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور با بیان اینکه کانون‌های مساجد از حیث گستره مرزی با هدف مناطق محروم و روستایی بوده است، افزود: در سطح کشور ۶۰ درصد کانون‌ها در مناطق روستایی فعالیت می‌کنند و به همین دلیل تمام مأموریت‌های وزارت ارشاد به کانون‌های مساجد محول شده است.

وی بیان کرد: ۲۵ سال بدون اساسنامه فعالیت می‌کردیم که امسال اساسنامه کانون‌های مساجد در شورای انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و اتفاق دیگر در را سنتی رفاه، شورای سیاست گذاری کانون‌های مساجد بود که امسال پنج جلسه سیاست گذاری با کیفیت با حضور مسئولان کلان برگزار شد.

طاهریان بیان کرد: تفاهم نامه‌ای با آستان مقدس حضرت ابوالفصل العباس (ع) با ستاد عالی کانون مساجد کشور در حال انعقاد است.

وی با اشاره به اینکه حضور در فضای مجازی یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که در ستاد عالی کانون‌های مساجد مورد توجه قرار دارد، همچنین در حوزه آسیب‌های اجتماعی با جدیت وارد شدیم و اولین طرح «سفیران اجتماعی» ستاد عالی بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب در یکی از نقاط کشور اجرایی شد.

طاهریان با تاکید بر اینکه در حوزه فضای مجازی، ما فضای مجازی را تأیید می‌کنیم که منجر به کار فرهنگی و حضور جوانان در مسجد شود، اظهار کرد: امیدوارم رونق بیش از پیش فعالیت‌های مسجدی را با فعالیت استاندار فارس، را شاهد باشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۱۴۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان