//
کدخبر: ۱۳۱۲۳۳ //

عضو جوان شورای اسلامی شهر شیراز به دستور دادستانی بازداشت شد

شامگاه پنج‌شنبه، «مهدی حاجتی»، عضو شورای اسلامی شهر شیراز توسط دستگاه قضایی بازداشت شد.

عضو جوان شورای اسلامی شهر شیراز به دستور دادستانی بازداشت شد
به گزارش فرتاک نیوز،

شامگاه پنج‌شنبه و بعد از اظهار نظر توئیتری «مهدی حاجتی» در خصوص دستگیری 2 نفر از وابستگان فرقه ضاله بهائیت، این عضو جوان شورای اسلامی شهر شیراز به دستور دادستانی بازداشت شد.

دستگاه قضایی استان فارس تاکنون از هرگونه اظهارنظر رسمی در این‌باره خودداری و تنها تأکید کرده که حاجتی به اتهام ارتباط با فرقه ضاله بهائیت، بازداشت شده است.

شنیده ها حاکی از آن است که پرونده حاجتی در مرحله تحقیقات قرار دارد و هیچ ارتباطی بین دیدگاه های سیاسی این عضو شورا و بازداشت او وجود ندارد.

براساس شنیده‌ها، مهدی حاجتی بارها اظهارنظرهایی پیرامون مسائل مختلف و بیشتر در فضای مجازی کرده بود که این اظهارنظرها از سوی مراجع رسمی غیرکارشناسی قلمداد شده بود.

به گزارش ایسنا، شورای اسلامی شهر شیراز نیز تاکنون از اظهار نظر رسمی امتناع کرده اگرچه شامگاه پنجشنبه جلسه‌ای تشکیل داده بود.

پیش از این قاسم مقیمی، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز موضوع بازداشت مهدی حاجتی را رسانه‌ای کرده بود.

بهرام پارسایی، نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با ایسنا، پیرامون این بازداشت اظهارنظر کرده بود.

او با اشاره به بازداشت مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز که مدعی است در پی اظهار نظرش راجع به پیگیری بازداشت دو بهایی انجام شده است، گفت: نباید اظهار نظر یک عضو شورای شهر باعث چنین واکنشی شود. این کار در وضعیت فعلی نگران‌کننده و موجب تشویش اذهان عمومی است. ما باید در برخوردها عدالت و درایت را لحاظ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بعضاً با یک جرم مشهود مثل تخریب اماکن میراثی و اماکن ملی که در شیراز اتفاق می‌افتد، برخورد نمی‌شود اما یک عضو شورای شهر به خاطر توئیتش بازداشت می‌شود که این به نفع منافع ملی و انسجام کشور نیست. قطعاً نمی‌توان دفاع عضو شورای شهر از حقوق شهروندی چند شهروند را به حساب حمایت او از یک فرقه دانست.

پارسایی با تأکید بر این که نباید با یک اظهار نظر چنین برخورد قضایی شود، مدعی  شد: آقای حاجتی در شورای شهر پیگیر تخریب اماکن میراثی بوده و به خاطر این پیگیری نیز چند بار تهدید شده بود.

نماینده مردم شیراز در پایان با بیان این‌که اعضای شورای شهر شیراز درباره بازداشت مهدی حاجتی جلسه فوق‌العاده تشکیل دادند، گفت که موضوع بازداشت این عضو شورای شهر شیراز را از مقامات قضایی و امنیتی پیگیری خواهد کرد.

شنیده‌های خبرنگار ایسنا منطقه فارس حاکی از آن است که طی یکی دو روز آینده رئیس کل دادگستری استان فارس در نشستی با خبرنگاران، پیرامون بازداشت این عضو شورای شیراز و دیگر پرونده‌های مرتبط با مفاسد اقتصادی و مسائل امنیتی اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

بعد از بازداشت مهدی حاجتی، علاوه‌بر قاسم مقیمی که از برگزاری جلسه فوق‌العاده شورای شهر شیراز با هدف بررسی موضوع خبر داده بود و بهرام پارسایی که در گفت‌وگو با ایسنا در این‌باره اظهار نظر کرد که عباس عبدی و عبدالکریم حسن‌زاده، نماینده مجلس شورای اسلامی و مجید فرهانی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان و عضو شورای شهر تهران و برخی دیگر از چهره‌های سیاسی اظهارنظرهایی کرده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۱۲۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان