//
کدخبر: ۱۰۳۷۸۹ //

۹۹ درصد قتل‌ها ناخواسته و در اثر عدم کنترل خشم است/ برخی‌ها در خواستگاری فیش حقوقی می‌خواهند!

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌شرقی گفت:بارها مشاهده شده یک تصادف ساده رانندگی منتهی به درگیری عجیب و غریب شده و یا یک اختلاف ملکی منجر به قتل شده، همه این موضوعات به دلیل عدم کنترل خشم است.

۹۹ درصد قتل‌ها ناخواسته و در اثر عدم کنترل خشم است/ برخی‌ها در خواستگاری فیش حقوقی می‌خواهند!
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام والمسلمین حکمت‌علی مظفری امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضائیه اظهار کرد: هفته قوه قضائیه همزمان با ایام شهادت مظلومانه آیت‌الله بهشتی به عنوان یکی از یاران صدیق نظام اسلام و امام راحل(ره) است که بنیانگذار تشکیلات قضایی نظام جمهوری اسلامی بودند.

رئیس‌کل دادگستری استان با اشاره به شهدای نیروی‌های مسلح در راه مبارزه با موادمخدر و ترویج  آن گفت: ایران اسلامی تمام همت خود را برای مبارزه با سوداگران مرگ به کار گرفته است و در این راه شهدای مختلفی تقدیم اسلام کرده است.

مشکل اصلی جامعه تغییر سبک زندگی مردم است

وی با تاکید به اینکه نخبگان، اساتید و روحانیت باید در مدیریت جامعه کمک کنند، گفت: تغییر نگرش به زندگی در جامعه امروز از جمله مهم‌ترین مباحث جامعه است، به طوری‌که رهبر معظم انقلاب چندین سال است به بازگشت سبک زندگی به سبک زندگی اسلامی تاکید دارند.

مظفری ادامه داد: به هر بخشی از زندگی نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که هر جا جامعه از اصول اسلامی جدا شده، مشکلات در همه بخش‌ها افزایش یافته است.

وی با تاکید به اینکه به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، قوه قضائیه نبض جامعه است، توضیح داد: وقتی پرونده‌هایی را در قوه قضائیه می‌بینیم ،نگران وضعیت جامعه می‌شویم ولی باید بدانیم هر جایی که بتوانیم خود را از این وضعیت جدا کنیم، موفق خواهیم شد.

 رئیس‌کل دادگستری استان افزود: بارها مشاهده شده یک تصادف ساده رانندگی منتهی به درگیری عجیب و غریب شده و یا یک اختلاف ملکی منجر به قتل شده، همه این موضوعات به دلیل عدم کنترل خشم است.

وی با بیان اینکه در سبک زندگی به قدری توقعات جوانان عوض شده که با مشکل روبه رو شده‌ایم، گفت: برای نمونه وقتی جوان توقعاتی از قبیل تهیه خودرو، پول و غیره دارند و تعللی در این توقعات ایجاد شود، همین امر منجر به عصبیت، پرخاشگری و حتی درگیری و قتل توسط آن جوان شده است.

۹۹ درصد قتل‌ها ناخواسته و در اثر عدم کنترل خشم بوده است

مظفری تصریح کرد: با بررسی قتل هایی که در استان صورت گرفته، دیده‌ایم که ۹۹ درصد این قتل‌ها ناخواسته بوده است و با یک تصمیم آنی اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ آپارتمان‌نشینی باید به یک سبک زندگی تبدیل شود چراکه جامعه به این سمت حرکت کرده است، گفت: برگزاری تولد و جشن در آپارتمان‌ها منجر به اذیت و اعتراض همسایگان می‌شود و پرونده‌های زیادی در رابطه با مشاجره و حتی قتل در تبریز وجود دارد که صرفاً برای یک تذکر همسایه، فردی جان خود را از دست داده است.

رئیس‌کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید همدیگر را به صبر تشویق کنند و خود را درگیر جروبحث و مشاجره نکنند.

وی بیان کرد: جرایم مربوط به خشونت، توهین و عدم کنترل رفتار خشمگین از جمله بیشترین جرایم استان آذربایجان‌شرقی است که باید در این رابطه اولیا، مسؤولان و مربیان فکری کنند.

مظفری با بیان اینکه شایع‌ترین بیماری‌ها از جمله فشار خون، قلب و عروق که مرگ زودرس را به همراه دارد، مربوط به عصبانیت و خشم است، گفت: داروی این بیماری قرص و آمپول نیست بلکه توجه به مفاهیم قرآن، مضامین الهی است و باید به خود رنگ و بوی الهی داد و زندگی ائمه را مطالعه کرده و آنها را الگوی خود قرار داد.

 ماحصل ماهواره در خانه، خیانت و قتل است

وی متذکر شد: قطعاً نتیجه خرید ماهواره و نشستن پای آن و دیدن برخی مسائل منجر به خیانت، قتل و غیره می‌شود.

مظفری ادامه داد: در خانه‌ای که ماهواره باشد، قرآن جایگاهی ندارد و نباید انتظار سبک زندگی اسلامی داشت.

وی تصریح کرد: مدام گلایه از افزایش مهریه داریم و حتی بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های طلاق برای زوجینی است که مهریه بالا دارند.

رئیس‌کل دادگستری استان با ابراز تاسف از اینکه مشکلات مهریه از حد گذشته و الان در خواستگاری ها فیش حقوقی می‌خواهند، گفت: خانواده‌ای که از ابتدا بنا را پول و مادیات گذاشته دیگر نشانی از ایمان اسلامی نیست و آن زندگی به طلاق ختم خواهد شد.

مظفری با تاکید به اینکه وضعیت دیگر از توبه فردی گذشته و به یک توبه اجتماعی نیازمندیم، افزود: باید گذشته اجتماعی خود را اصلاح کرده و به سمت سبک زندگی الهی و اسلامی برویم.

وی افزود: باید به سبک زندگی اسلامی برگردیم و دیگر اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم و جامعه‌ای که توبه اجتماعی کرده، باید به حقوق عامه توجه کرد.

رئیس‌کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: از رنگ و بوی علوی دور افتاده‌ایم و باید از خود سوال کرد که در خانواده‌های امروزی آرامش و مودت حاکم است و فرزندان در فضای آرام بزرگ می‌کنیم!

مظفری با اشاره به اینکه بیکاری، اعتیاد، خیانت، عدم مهارت رفتاری زوجین و دخالت خانواده‌ها در طلاق موثر است، تصریح کرد: واقعیت این است که از موازین اسلامی دور شده‌ایم.

مهریه به ابزار فشار تبدیل شده است

وی به برنامه جشن گلریزان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد بیان کرد: مهریه به یک وسیله فشار و اهرم انتقام‌گیری تبدیل شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان متذکر شد: باید به مبانی و معارف دینی دقت کرد چراکه توسعه گناه، دامنگیر همه خواهد شد و گناه همانند بیماری مزمن و واگیردار است که باید کنترل و واکسینه صورت گیرد.

وی ادامه داد: رد و بدل پول که شبهات ربا دارد، فرصت ندادن به بدهکار و زندانی کردن آنها، از جمله مشکلات جامعه است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۳۷۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان