//
کدخبر: ۴۴۶۸۳۴ //
آشپزی| پیتزا نان تست

طرز تهیه پیتزا نان تست| بچه ها عاشقشن!

برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه پیتزا نان تست| بچه ها عاشقشن!
به گزارش فرتاک نیوز،

فینگرفودها انواع متنوعی دارند که پیتزا نان تست یکی از انواع بین المللی خوشمزه آن است که در تهیه آن مواد متنوعی به کار رفنه است.

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ ۱ عدد کامل

قارچ ۳۰۰ گرم

پیاز ۲ عدد متوسط

پنیر پیتزا ۳۰۰ گرم

فلفل دلمه ای رنگی ۲ عدد

زیتون ۸ عدد

نان تست ۸ عدد

سس پیتزا ۴ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت پیتزا نان تست

مرحله اول

برای تهیه پیتزا با نان تست ابتدا باید یک عدد سینه مرغ را به همراه کمی ادویه شامل مقدار لازم نمک و زردچوبه و ۱ پیمانه آب و ۱ عدد پیاز داخل یک قابلمه مناسب بریزیم و آن را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و صبر کنیم تا گوشت مرغ کاملا بپزد و مواد مایع درون قابلمه جذب گوشت مرغ شود.

مرحله دوم

سپس گوشت مرغ پخته شده را به صورت رشته رشته خرد می کنیم و برای استفاده در مراحل بعدی کناری می گذاریم. سپس پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده و داخل یک تابه مناسب به همراه کمی روغن تا زمان سبک و شیشه ای شدن پیاز تفت می دهیم.

مرحله سوم

حالا نوبت به افزودن مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به پیازها است؛ باید تفت دادن را حدود یک دقیقه دیگر برای یکدست شدن مواد ادامه داد. در مرحله بعد فلفل دلمه ای و قارچ را که از قبل نگینی خرد کرده ایم را به تابه افزوده و کمی تفت می دهیم تا سرخ شوند.

مرحله چهارم

در این قسمت باید مرغ های خرد شده را به مخلوط درون تابه اضافه می کنیم و مقداری تفت می دهیم تا زمانی که مواد به خوبی با هم ترکیب شوند، در این مرحله مخلوط مواد ما آماده است و باید تابه را از روی حرارت کنار گذاشته تا مواد خنک شوند. سپس باید نان های تست را مرتب روی سینی فر بچینیم.

مرحله پنجم

برای آماده سازی پیتزا، روی نان های تست را با سس پیتزای دلخواه از قبل آماده شده یا سس کچاپ بپوشانید، سپس مقدار دلخواه پنیر پیتزا روی نان ها بریزید. حال نوبت به افزودن مخلوط گوشت مرغ و سبزیجات روی نان ها رسیده است، مواد را کامل روی نان پخش کنید و سپس روی مواد را با میزان دل بخواه پنیر پیتزا بپوشانید.

مرحله ششم

در صورت تمایل به تزیین روی پیتزاها می توانید مقداری زیتون و فلفل دلمه ای خرد شده را روی پنیر پیتزا بریزید. حال پیتزاهای آماده پیده شده روی سینی فر را به مدت ۱۵ دقیقه درون فری که از قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کرده اید قرار دهید و صبر کنید تا پیتزاها آماده شوند.

مرحله هفتم

پس از گذشت زمان ۱۵ دقیقه پنیر پیتزاها به طور کامل آب می شوند، بعد از آن چند دقیقه گریل فر را روشن کنید تا روی پنیر پیتزاها طلایی رنگ شود. حالا پیتزای شما آماده است در پایان پیتزاها را ار فر خارج کنید و درون ظرف سرو مورد نظرتان بچینید و به همراه سس دلخواه سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۶۸۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان