//
کدخبر: ۴۴۶۰۸۴ //
آشپزی| حلواترح

حلواترح| از این حلوا اصلا نمیشه گذشت!

از جمله دسرهای بسیار پر طرفدار در ایران به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان حلوا است که از دسر های قدیمی و سنتی ایرانی است.

حلواترح| از این حلوا اصلا نمیشه گذشت!
به گزارش فرتاک نیوز،

یکی از این حلواها ، “حلوا ترح” نام دارد؛ که با اوماج و روغن‌حیوانی طبخ می شود و به همراه نان به عنوان عصرانه یا افطاری میل می شود. البته باید گفت که ” اوماج ” به آرد گلوله شده خشک می گویند. از محتوای تشکیل دهنده این حلوای خوشمزه گردو و زردچوبه است که همچون کاچی، مقوی است.

مواد لازم حلواترح

آرد ۱ پیمانه

گلاب به مقدار کافی

زردچوبه ۱ قاشق چایخوری

گردوی آسیاب شده ۲ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری

روغن‌حیوانی ½ پیمانه

شیره‌انگور ½ پیمانه

دستور پخت حلوای ترح

مرحله اول

در ابتدای کار باید قبل از شروع کار آرد را با گلاب به خوبی مخلوط نمود و انقدر باید با یکدیگر مخلوط شوند که به شکل خمیر گلوله ای در بیاید و البته این حلوا هم چنان حلوای اوماج باید با آرد گلوله ای تهیه گردد.

مرحله دوم

سپس خمیر اماده شده را باید از صافی به صورت ریز خارج نمود و سپس در یک سینی خمیرها را می گذاریم تا خشک شوند. سپس بعد از گذشت چند ساعت، تابه ای را برداشته و در ان روغن حیوانی و یا روغن زرد می ریزیم.

مرحله سوم

پس از داغی روغن آردهای گلوله شده یا همان اوج ها را در تابه می ریزیم و در روغن تفت می دهیم. نکته قابل توجه این که ، اگر اوماج ها کاملا خشک شده باشند، روغن کمتری جذب می کنند و زودتر طلایی می شوند. و باید اوماج ها را با قاشق چوبی مخلوط نمود. .

مرحله چهارم

و پس از خامی در آمدن خمیرها زردچوبه ر ا به آن می افزاییم و تفت می دهیم تا زردچوبه ها نیز تفت و سرخ شوند.در ادامه و به دلخواه می توان کمی ادویه کاچی هم اضافه نمود . و در اخر شیره انگور سنتی را با کمی آب جوش به آن اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

سپس آنقدر مخلوط می کنیم تا مانند حلوا سفت شوند. سپس نیز به دلخواه می توان گردوی خرد شده و زعفران نیز به آن برای طعم بهار و لذیذتر شدن افزود و در انتها باید در تابه را بست تا با شعله کم روغن بیندازد. این دسر را می توان با نان سنگگ سرو نمود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۶۰۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان