//
کدخبر: ۴۴۴۳۹۲ //
آشپزی| نان چربی

نان چربی رو حتما درست کن| خیلی طعمش عالیه!

ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی نان چربی را به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

 نان چربی رو حتما درست کن| خیلی طعمش عالیه!
به گزارش فرتاک نیوز،

خوب است بدانید که یکی از گونه های غذاهای لذیذ و خوشمزه ایرانی نان چربی مختص به شهر زیبای دزفول می باشد. این غذا دارای مواد اولیه بسیار ساده ای است.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت گوسفندی ۴۰۰ گرم

دنبه ۱۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد

نخود ۲ پیمانه

آلو خورشتی ۸ عدد

روغن حیوانی به مقدار کافی

زعفران دم کرده به مقدار کافی

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

نحوه و دستور پخت نان چربی

گام اول

در ابتدا جهت درست کردن نان چربی لذیذ می بایست نخود را بشویید و داخل یک کاسه دارای آب بریزید. بعد از آن بگذارید تا نخود به اندازه نصف روز تا یک روز داخل آب باشد تا به طور کامل خیس بخورد.

گام دوم

سپس جهت گرفتن بهتر نفخ نخود، در این زمان یعنی یک روز مرتبا آب درون کاسه عوض کنید تا نفخ نخود به کمترین میزان ممکن برسد. بعد از سپری شدن این مدت، نخود را به دو بخش مساوی تقسیم کنید و کنار بگذارید تا در مراحل بعدی از آن استفاده نمایید.

گام سوم

در این مرحله پیاز را به شکل نگینی ریز خرد کنید و یک قابلمه را انتخاب و روی شعله اجاق بگذارید. پس از آن اندکی روغن حیوانی را درون قابلمه بریزید و سریعا پیاز را اضافه کنید. اکنون پیاز را سرخ کنید.

گام چهارم

اکنون می بایست تا گوشت را به شکل مکعبی یکسان ببرید و هنگامی که پیاز طلایی شد، درون قابلمه بریزید و خوب آن ها را تفت دهید تا گوشت سرخ شود. در این زمان دنبه را به شکل مکعبی ببرید و آن را هم در قابلمه بریزید.

گام پنجم

پس از آن دنبه را نیز خوب تفت دهید. در این زمان نخود را آبکشی کنید و درون قابلمه بریزید. اکنون اندکی نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زعفران دم کرده به عنوان چاشنی داخل قابلمه بریزید و خوب تفت همه آن ها را با هم تفت دهید.

گام ششم

در این گام آب را به قدری که روی مواد را بگیرد درون قابلمه بریزید. پس از آن در قابلمه ببندید و بگذارید تا گوشت به اندازه دو تا سه ساعت بپزد و آب آن بخار شود. شما می بایست در نیم ساعت پایانی آلو خورشتی را بشویید و درون قابلمه بریزید.

گام هفتم

حال بعد از گذشتن زمان گفته شده، دنبه ها را از قابلمه دربیاورید و بکوبید تا له شوند. پس از آن دنبه های له شده را داخل یک تابه بریزید. اکنون تابه را روی شعله متوسط اجاق بگذارید و خوب سرخ کنید تا روغن اضافی دنبه بیرون بیاید.

گام هشتم

در این زمان به اندازه یک تا دو ملاقه از آب داخل قابلمه بردارید و درون تابه بریزید. پس از آن نیز اندکی زعفران دم کرده و درون تابه بریزید. حال نان تافتون را به این ترکیب بزنید تا به طور کامل چرب شود. پس از آن نان را داخل یک ظرف در نظر گرفته شده بگذارید.

گام نهم

در پایان نیز اندکی از ترکیب نخود و گوشت را روی نان بریزید. شما می توانید این غذای لذیذ را با ترشی، نوشابه یا دوغ میل نمایید. این نکته را مدنظر داشته باشید که این نوع غذا می بایست خیلی چرب باشد، به همین جهت سعی کنید تا از روغن سالم جهت طبخ این غذا استفاده نمایید. ازینکه تا این اینجا همراه ما بودید سپاسگذاریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۴۳۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان