//
کدخبر: ۴۴۰۳۲۸ //

۱۰ غذای لذیذ و فوری که در کمترین زمان آماده می‌شوند

درست کردن اکثر غذاها نیاز به صرف زمان نسبتا زیادی دارد، اما در میان غذاهای خوشمزه‌ای هستند که سریع‌تر از آن چیزی که فکرش را می‌کنید، آماده می‌شوند.

۱۰ غذای لذیذ و فوری که در کمترین زمان آماده می‌شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

برای افرادی که شاغل هستند و زمان کافی برای تهیه غذای خانگی را ندارید، آشنایی با این غذاها ایده فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. در این مقاله می‌توانید با لیستی از 10 غذای لذیذ و فوری آشنا شوید.

1- کوکو سبزی

کوکو سبزی یکی از خوشمزه‌ترین و سریع‌ترین غذاهای ایرانی است که می‌توانید آن را در عرض چند دقیقه آماده کنید. برای تهیه کوکو سبزی تنها باید مقداری سبزی مخصوص کوکو را با زردچوبه، نمک، فلفل، گردوی خرد شده، تخم مرغ و زرشک ترکیب کنید. سپس مواد را خوب هم بزنید و در روغن سرخ کنید. این غذا هم طعم فوق‌العاده‌ای دارد و هم در کمتر از نیم ساعت آماده می‌شود.

2- اشکنه

اشکنه از آن غذای سنتی و خوشمزه است که اکثر ایرانی‌ها از خوردن آن لذت می‌برند. برای درست کردن این غذا تنها به مقداری پیاز، گوجه، رب گوجه فرنگی، سیب زمینی، تخم مرغ، نمک، فلفل و زردچوبه نیاز دارید. برای شروع باید پیاز را خرد کنید و بعد ادویه‌ها را اضافه کنید. در ادامه گوجه و سیب زمینی را اضافه کنید و مقداری آب به مواد اضافه کنید و زمانی که غذا برای چند دقیقه جوشید، تخم مرغ را اضافه کنید.

3- املت

املت یکی از محبوب‌ترین غذاهای فوری است که معمولا همه ما طعم آن را بارها چشیده‌ایم. هر چند برای تهیه املت روش‌های مختلفی استفاده می‌شود، اما در رایج‌ترین و خوشمزه‌ترین روش تهیه املت باید از ترکیب گوجه، رب گوجه فرنگی و تخم مرغ استفاده کنید. برای این کار باید گوجه فرنگی را رنده کنید و همراه با رب در روغن سرخ کنید. در ادامه تخم مرغ را اضافه کنید و کمی نمک و فلفل سیاه به غذا اضافه کنید. صبر کنید تا تخم مرغ خوب بپزد و سپس این غذای فوری و لذیذ را با نان تازه یا برنج و سبزی خوردن میل کنید.

4- آب دوغ خیار

برای خیلی از افراد آب دوغ خیار از گران‌ترین و وقت‌گیرترین غذاها هم خوشمزه‌تر است. طعم این غذای اصیل ایرانی به خصوص در روزهای گرم تابستان آنقدر لذیذ و دلچسب است که خیلی از ما حاضر نیستیم آن را با هیچ غذایی عوض کنیم. برای تهیه آب دوغ خیار باید از ترکیب دوغ ترش محلی با مقداری خیار خرد شده، سبزی خوردن خرد شده، کشمش، گل محمدی، ماست، سیر و تربچه خرد شده و گردو استفاده کنید.

5- سالاد الویه

یکی دیگر از غذاهای فوری و لذیذ اما مجلسی که می‌توانید در عرض چند دقیقه درست کنید، سالاد الویه است. برای تهیه سالاد الویه ابتدا باید چند عدد سیب زمینی را بپزید. در یک قابلمه یک تکه سینه مرغ کوچک را همراه با آب بپزید. تا پخت سیب زمینی، مقداری خیار شور خرد کنید و بعد سیب زمینی پخته شده را به کنید و با مرغ ریش ریش شده، خیار شور خرد شده و کمی فلفل، نمک، آویشن و سس مایونز ترکیب کنید. به همین راحتی می‌توانید یک غذای فوق العاده خوشمزه در خانه درست کنید.

6- مرغ سوخاری

Picture3

شاید از دیدن مرغ سوخاری در لیست غذاهای لذیذ و فوری تعجب کنید، اما درست کردن مرغ سوخاری گاهی اوقات از هر غذای دیگر راحت‌تر است. برای تهیه مرغ سوخاری تنها باید یک ظرف پودر سوخاری، یک ظرف تخم مرغ زده شده و مقداری سینه مرغ تهیه کنید حالا مرغ را با نمک، فلفل، آویشن و آبلیمو مزه دار کنید. ابتدا مرغ را در تخم مرغ غوطه‌ور کنید و بعد در پودر سوخاری بزنید حالا روغن را در ماهیتابه بریزید و بعد از این که داغ شد، تکه‌های مرغ را در روغن سرخ کنید. می‌توانید برای سرخ کردن مرغ سوخاری از انواع روغن گیاهی استفاده کنید. این غذا سریع‌تر از آن چیزی که فکرش را کنید، آماده می‌شود.

7-عدسی

یکی دیگر از غذاهای خوشمزه‌ای که می‌توانید در کمتر از یک ساعت آن را آماده کنید، عدسی است. عدسی یک غذای مقوی و سالم است که برای تهیه آن تنها به مقداری پیاز، عدس، سیب زمینی و رب نیاز دارید. برای شروع باید پیاز را سرخ کنید. در ادامه رب گوجه را همراه با پیازها سرخ کنید. حالا نوبت اضافه کردن عدس است. در ادامه مقداری آب در قابلمه بریزید و بعد سیب زمینی را خرد کرده و عدسی اضافه کنید.اجازه دهید عدس و سیب زمینی بپزند و غذای شما جا بیفتد. برای خوش طعم شدن عدسی می‌توانید بعد از پخت مقداری دارچین، آویشن، پودر سیر و نمک به آن اضافه کنید.

8- همبرگر

Picture4

همبرگر یکی غذای لوکس و فوق العاده لذیذ است که در کمترین زمان ممکن آماده می‌شود. برای تهیه همبرگر خانگی شما تنها به مقداری گوشت چرخ کرده و پیاز رنده شده، سیر له شده و مقداری ادویه نیاز دارد. سپس باید گوشت را خوب پهن و در روغن سرخ کنید. فراموش نکنید بعد از آماده شدن همبرگر حتما آن را همراه با کاهو، خیارشور، گوجه فرنگی و پیاز قرمز خرد شده سرو کنید و با اضافه کردن کمی سس کچاپ به ساندویچ مزه آن را دلچسب تر کنید.

9- نرگسی

اگر به اسفناج دسترسی داشته باشید، نرگسی یکی از سالم‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهایی است که می‌توانید در عرض چند دقیقه آن را حاضر کنید. برای تهیه نرگسی باید اسفناج‌ها را خرد کنید و برای 10 دقیقه در قابلمه بپزید. سپس یک  عدد پیاز را خرد و در ماهیتابه سرخ کنید. بعد از این که پیاز سرخ شد، نوبت اضافه کردن اسفناج به آن است. اجازه دهید اسفناج با پیاز داغ تفت بخورد و در ادامه تخم مرغ را اضافه کنید. می‌توانید این غذای ساده و خوشمزه را با انواع برنج ایرانی و پاکستانی  میل کنید و از طعم آن لذت ببرید.

10- سوسیس بندری

سوسیس بندری از آن غذاهایی است که هر چقدر هم سعی کنید، باز هم نمی‌توانید در برابر مزه لذیذ آن مقاومت کنید. این غذای محبوب بسیار سریع آماده می‌شود. برای تهیه سوسیس بندری تنها نیاز به مقداری پیاز، سوسیس، رب گوجه فرنگی و روغن دارید. برای شروع باید پیاز را در روغن سرخ کنید. در ادامه سوسیس‌ها را به صورت ورقه‌ای خرد کنید و به پیاز داغ اضافه کنید. حالا نوبت اضافه کردن رب گوجه فرنگی است.

اجازه دهید رب گوجه در روغن سرخ شود و به خورد سوسیس‌ها برود. سپس مقداری نمک و فلفل به غذا اضافه کنید و بعد شعله گاز را خاموش کنید. می‌توانید سوسیس بندری را با نان داغ و تازه میل کنید یا نان باگت میل کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۰۳۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان