//
کدخبر: ۴۳۳۴۵۲ //
آشپزی| سبزی پلو با ماهی

بهترین دستور سبزی پلو با ماهی!!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه سبزی پلو با ماهی در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

بهترین دستور سبزی پلو با ماهی!!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه سبزی پلو با ماهی را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

آب نارنج ۱/۳ پ

سیر (کوبیده‌شده) ۴ عدد

زنجبیل رنده شده ۱ ق.س

روغن زیتون ۱/۴ پ

زعفران ۴ ق.س

نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده‌شده) - ب.م.ل

ماهی سالمون (۴تکه خردشده) ۸۰۰ گ

تخم‌مرغ ۲ عدد

پنیر پارمزان (پودرشده) ۲۰۰ گ

برنج ۳ پ

سبزی (پاک و خردشده) ۲۵۰ گ

روغن مایع (مخصوص سرخ کردن) - ب.م.ل

برگ کاهو (شسته‌شده) - ب.م.ل

کره ۱۰۰ گ

میزان اعلام شده معادل ۴ حبه می‌باشدسبزی شامل: تره، جعفری، گشنیز و شبت (از هر کدام به یک اندازه)

رسم است که در اولین شب پس از سال تحویل، سبزی‌پلو با ماهی سرو شود، که بهتر است در کنار آن، از ماهی دودی نیز استفاده گردد؛ در این‌صورت داخل پوست نارنج دونیم‌شده را کاغذ آلومینیومی قرار داده، ماهی دودی تکه‌تکه‌شده را داخل آن بگذارید و روی برنج قرار دهید تا زمانی‌که برنج دم می‌کشد، ماهی دودی هم آماده شود و عطر نارنج در ظرف غذا پخش گردد.

روش تهیه

آب نارنج را همراه سیر، زنجبیل، روغن زیتون، نیمی از زعفران، مقداری نمک و فلفل سیاه در ظرفی بریزید و هم بزنید، سپس تکه‌های ماهی را به آن بیافزایید و زیرو رو کنید. روی ظرف را با سلفون بپوشانید و به‌مدت ۲۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید.

تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا زرده و سفیده آن‌ها کاملاً با یکدیگر مخلوط شوند. ماهی را از یخچال و مواد مرینیت خارج کرده و در ظرفی حاوی پنیر پارمزان بغلتانید، سپس به تخم‌مرغ آغشته کرده و در آخر، مجدداً در پنیر پارمزان بغلتانید و به‌مدت ۳۰ دقیقه دیگر در یخچال قرار دهید.

در این فاصله، برنج خیس و آبکش‌شده را داخل ‌قابلمه‌ای حاوی مقداری آب جوش بریزید و به‌مدت ۱۰ تا ۱۴ دقیقه روی حرارت زیاد قرار دهید تا آماده شود، سپس آبکش کنید.

سبزی را با مقداری نمک در ظرفی مخلوط کنید.

در قابلمه‌ای حاوی مقداری روغن داغ، برگ‌های درشت و سبزرنگ کاهو را پس از شستن و خشک‌کردن، از سمت برجستگی و به‌صورت دو یا سه لایه، کفِ قابلمه روی یکدیگر بچینید و روی آن، مقداری برنج، سپس مقداری سبزی بریزید و به همین‌ترتیب سبزی را لابه‌لای برنج بریزید و روی آن را با برنج سفید بپوشانید. سیر را روی آن بریزید، درِ قابلمه را بگذارید و حرارت را زیاد کنید تا بخار برنج بلند شود.

کره را با ۳ قاشق سوپ‌خوری روغن مایع روی حرارت ملایم داغ کنید. زمانی‌که بخار برنج بلند شد، روی آن بریزید. بقیه زعفران را نیز در گوشه‌ای از برنج بریزید. درِ قابلمه را بگذارید و حرارت را ملایم کنید تا به‌مدت ۳۰ دقیقه دم بکشد. 

فیله ماهی‌ها را در تابه‌ای حاوی روغنِ داغ، روی حرارت ملایم از هر دوطرف سرخ کنید تا کاملاً سرخ و طلایی‌رنگ شوند. پس از پختِ سبزی‌پلو، آن را هم بزنید، در ظرف مورد نظر بکشید و همراه ماهی سرخ‌شده، سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۳۴۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان