//
کدخبر: ۴۳۲۹۰۷ //
آشپزی| کباب تابه ای

طرز تهیه صحیح کباب تابه ای | اینجوری درست کن

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه کباب تابه ای در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

طرز تهیه صحیح کباب تابه ای | اینجوری درست کن
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه کباب تابه ای را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

برنج ۳ پ

نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده‌شده) ب.م.ل

گوشت چرخ‌کرده (مخلوط گوسفند و گوساله) حدود ۹۰۰ گ

پیاز قرمز (رنده و آب‌گرفته‌شده) ۲ عدد

زردچوبه (پودرشده) ۲ ق.چ

ادویه کاری (پودرشده) ۱ ق.چ

زنجبیل (ریز خردشده) ۱ ق.چ

سیر (کوبیده و ریزخردشده) ۲ حبه

گوجه‌فرنگی (بلانچ، بدون پوست و ریز خردشده) ۴ عدد

شنبلیله (خشک‌شده) ۱/۴ ق.چ

آویشن (پودرشده) ۱/۲ ق.چ

جعفری تازه (خردشده) ۲ ق.س

کره ۷۰ گ

زعفران (ساییده و حل‌شده در آب) ۲ ق.س

روغن مایع (مخصوص سرخ‌کردن) ب.م.ل

ادویه کاری شامل زردچوبه (۲ قاشق سوپ‌خوری)، دارچین (۱ قاشق سوپ‌خوری)، هل (۱ قاشق سوپ‌خوری)، زیره (۱ قاشق سوپ‌خوری) و تخم گشنیز (۲ قاشق سوپ‌خوری) است که به‌صورت آسیاب‌شده با (۱ قاشق سوپ‌خوری) پودر سیر مخلوط شده‌اند.

روش تهیه

برنج را به‌مدت ۸ تا ۱۰ ساعت در مقداری آب و نمک خیس کنید سپس هنگام پخت، آبِ روی آن را خالی کنید. برنج را داخل ‌قابلمه ‌ای حاوی آبِ جوش بریزید و به‌مدت ۱۰ تا ۱۴ دقیقه روی حرارت زیاد قرار دهید تا آماده شود سپس آن را آبکش کنید.

گوشت چرخ‌کرده را با نمک مخلوط کرده سپس پیاز، نیمی از زردچوبه، ادویه کاری و فلفل سیاه را به گوشت اضافه کرده و با دست به‌خوبی ورز دهید تا کاملاً حالت چسبندگی پیدا کند. زنجبیل و نیمی از سیر را بیافزایید و ورز دهید.

مقداری روغن در قابلمه‌ای، روی حرارت ملایم، بریزید تا داغ شود. از مخلوط گوشت بردارید و به صورت یک لایه نازک کف قابلمه پهن کنید. بگذارید روی حرارت ملایم بماند تا گوشت آب بیاندازد.

در این فاصله، گوجه‌فرنگی، بقیه سیر، بقیه زردچوبه، شنبلیله و آویشن را در تابه‌ای، بدون روغن، روی حرارت ملایم بریزید تا گوجه‌فرنگی آب بیاندازد سپس جعفری را روی آن پخش کنید.

کباب تابه‌ای را از قابلمه خارج کنید و روی گوجه‌فرنگی‌ها قرار دهید طوری که طرف سرخ‌نشده به سمت پایین باشد. از آب و روغن داخل تابه کباب روی آن بریزید. برنج آبکش‌شده را روی گوشت و گوجه‌فرنگی بریزید. در قابلمه را بگذارید، قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا بخار برنج بلند شود.

کره را با ۳ قاشق سوپ‌ خوری روغن مایع، روی حرارت ملایم داغ کنید. زمانی‌که بخار برنج بلند شد، آن را روی برنج بریزید. زعفران را نیز در گوشه‌ای دیگر از برنج بریزید. درِ قابلمه را بگذارید و حرارت را ملایم کنید تا برنج به‌مدت ۲۵ دقیقه دم بکشد. کباب تابه‌ای را در ظرف موردنظر بریزید و سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۲۹۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان