//
کدخبر: ۴۳۱۰۳۴ //
آشپزی| کیک گلابی و بلوبری

طرز تهیه کیک گلابی و بلوبری | واقعا خوشمزه س!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه کیک گلابی و بلوبری در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

طرز تهیه  کیک گلابی و بلوبری | واقعا خوشمزه س!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه کیک گلابی و بلوبری را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

آرد نول ۲۰۰ گ

پودر بادام ۵۰ گ

بیکینگ‌پودر ۱ ق.چ

نمک ۱/۸ ق.چ

فیلینگ گلابی طبق دستور داده شده

کره (به دمای محیط رسیده) ۱۲۵ گ

شکر (نرم و دانه‌ریز) ۱۶۵ گ

تخم‌مرغ (همزده‌شده) ۳ عدد

وانیل ۱/۴ ق.چ

خامه صبحانه ۱۶۰ گ

شیر ۱ ق.س

آب لیموترش تازه ۱ ق.س

پودر قند ب.م.ل

۴۰ گرم شکر قهوه‌ای را همراه یک عدد هل سبز (کوبیده‌شده)، ۱/۴ قاشق چای‌خوری جوزهندی (پودرشده) و ۳۰ گرم کره در تابه‌ای بریزید و به‌مدت ۱ تا ۲ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شوند. ۴ عدد گلابی (بدون‌پوست و هسته و مکعبی ریز خردشده) را همراه ۲ تا ۳ قاشق سوپ‌خوری آب لیموترش تازه و یک قاشق چای‌خوری رنده پوست لیموترش به تابه بیافزایید و به‌مدت ۸ دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید تا گلابی نرم شود، اما له نشود. پس از این مدت، تابه را از روی حرارت بردارید، ۱۰۰ گرم مربای بلوبری را به آن بیافزایید و هم بزنید، سپس تابه را کنار بگذارید تا به‌مدت ۱۵ دقیقه خنک شود و به دمای محیط برسد.

آماده سازی

فر را از ۱۵ دقیقه قبل، روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم و گرم کنید. کف یک عدد قالب کیک کمربندی ۲۵ سانتی‌متری را با کاغذ روغنی بپوشانید.

روش تهیه

آرد نول را همراه پودر بادام، بیکینگ‌پودر و نمک در ظرفی مخلوط و دوبار الک کنید. فیلینگ گلابی را طبق دستور داده‌شده، آماده کنید.

کره را همراه شکر در ظرفی بریزید و هم بزنید تا کرم‌رنگ شود. تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی به آن بیافزایید و هم بزنید تا مواد کاملاً با یکدیگر مخلوط شوند. در آخر، وانیل را به آن اضافه و مخلوط کنید.

خامه را همراه شیر و آب لیموترش تازه در ظرفی بریزید و هم بزنید تا کاملاً با یکدیگر مخلوط شوند، سپس آن را به مخلوط کره بیافزایید و هم بزنید.

مخلوط آرد را به‌تدریج و طی چند مرحله، به مواد بالا بیافزایید و با لیسک به‌صورت دورانی هم بزنید تا مایه نرم و یکدستی به‌دست آید.

نیمی از مایه کیک را داخل قالب بریزید، سپس فیلینگ گلابی را روی آن ریخته، طوری‌که به اندازه ۲ سانتی‌متر از اطراف کیک خالی بماند.

بقیه مایه کیک را روی فیلینگ گلابی بریزید (در صورت تمایل، می‌توانید فیلینگ را در نقاط مختلف کیک قرار دهید تا در کل کیک پخش شود). قالب را به‌مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه در طبقه وسط فر گرم‌شده، قرار دهید تا بپزد. پس از این مدت، قالب را از فر خارج کرده و بگذارید به‌مدت ۲۰ دقیقه بماند تا خنک شود. مقداری پودر قند روی کیک بپاشید، سپس آن را از قالب خارج کرده، برش بزنید و سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۰۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان