//
کدخبر: ۴۲۹۳۴۰ //
آشپزی| ته‌چین گوشت

طرز تهیه ته‌چین گوشت | بهترینه!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه ته‌چین گوشت در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

طرز تهیه ته‌چین گوشت | بهترینه!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه ته‌چین گوشت را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

گوشت بره (بااستخوان) ۱۲۰۰ گ

میرپوآ (دسته سبزیجات ریشه‌ای) ب.م.ل

زعفران (ساییده و حل‌شده در آب) ۱ ق.س

نمک و دانه فلفل سیاه (کوبیده‌شده) ب.م.ل

استاک گوشت ۶ پ

کره ب.م.ل

زردچوبه (پودرشده) ۱ ق.چ

قیسی (خلالی خرد¬شده) ۸۰ گ

خلال بادام ۴۰ گ

خلال پسته ۶۰ گ

خلال پرتقال (تلخی گرفته‌شده) ۱/۲ پ

ادویه کاری (پودرشده) ۱/۲ ق.چ

مایه اصلی ته چین

روغن مایع (مخصوص سرخ‌کردن) ب.م.ل

برنج ۳ پ

نمک ب.م.ل

تخم‌مرغ ۴ عدد

ماست (چکیده و ترش) ۳۰۰ گ

زعفران (ساییده و حل‌شده در آب) ۳ ق.س

کره ۱ پ

روغن مایع (مخصوص سرخ¬کردن) ۱/۴ پ

برای گرفتن بوی غذا و خوش عطر شدن آن از میرپوآ استفاده می‌شود. مواد لازم آن برای ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ گرم گوشت، شامل برش‌های یک‌اندازه از کرفس، هویج، تره‌فرنگی و پیاز (از هر کدام یک عدد) و یک عدد برگ بو است.در صورت تمایل، می‌توانید به‌جای استاک گوشت، از همان مقدار آب به‌همراه یک عدد قرص عصاره گوشت استفاده کنید.طبق دستور داده‌شده

روش تهیه

در قابلمه‌ای حاوی مقداری روغنِ داغ، گوشت بره را تفت دهید سپس میرپوآ، زعفران، فلفل و استاک را به آن اضافه کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید. زمانی‌که جوش آمد، حرارت را ملایم کنید و درِ قابلمه را بگذارید تا به‌مدت ۳ ساعت بپزد. در اواخرِ پخت، کمی نمک به آن بیافزایید.

در تابه‌ای حاوی مقداری کره، زردچوبه را کاملا‌ تفت دهید سپس قیسی، خلال بادام، خلال پسته و خلال پرتقال را به آن بیافزایید و تفت دهید. در آخر ادویه کاری را بیافزایید و مخلوط کنید سپس تابه را از روی حرارت بردارید.

فر را از ۱۵ دقیقه قبل، روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد تنظیم و گرم کنید. استخوان‌های گوشت پخته‌‎شده را جدا کنید.

نیمی از مایه ته‌چین را کفِ قابلمه‌ای حاوی روغنِ داغ ریخته، سپس مقداری گوشت و مخلوط خلال بریزید (مقداری از خلال‌ها را برای تزیین کنار بگذارید) و روی آن را با مایه اصلی ته‌چین بپوشانید

قابلمه را در طبقه وسط فر گرم‌شده قرار دهید. بقیه مخلوط کره و روغن مایع مایه اصلی را روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود سپس آن را روی ته‌چین بریزید و بگذارید به مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه بپزد. پس از پخت، ظرف مورد نظر را روی دهانه قابلمه قرار دهید، ته‌چین را در آن برگردانید و روی آن را با بقیه خلال‌ها تزیین و سرو کنید.

مایه اصلی ته چین

برنج را به‌مدت ۸ تا ۱۰ ساعت در مقداری آب و نمک خیس کنید سپس هنگام پخت، آبِ روی آن را خالی کنید.

برنج را داخل ‌قابلمه‌ای حاوی آبِ جوش بریزید و به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه روی حرارت زیاد قرار دهید تا آماده شود سپس آن را آبکش کنید (برای اطمینان از زمان آبکش کردنِ برنج، چند دانه برنج را با کفگیر از قابلمه بیرون بیاورید و بین دو انگشت له کنید. اگر نرم بود و دانه خیلی ظریفی از آن باقی ماند، آماده است و اگر سفت بود، بگذارید چند جوش دیگر بخورد).

تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی بشکنید و در صورت سالم‌بودن، آن‌ها را در ظرفی بریزید و با همزن دستی هم بزنید سپس به آن ماست، زعفران و کمی نمک اضافه و مخلوط کنید تا مایه ته‌چین آماده شود.

کره را با ۳ قاشق سوپ‌خوری روغن مایع روی حرارت ملایم ذوب کنید و پس از ۳ تا ۴ دقیقه نیمی از آن را به مایه ته‌چین اضافه کنید.

برنج را به مایه ته‌چین اضافه و مخلوط کنید. در قابلمه‌ای، مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید، زمانی‌که داغ شد، آن را از روی حرارت بردارید، مایه ته‌چین را در آن بریزید سپس روی حرارت زیاد قرار دهید و درِ قابلمه را بگذارید (ته‌چین را می‌توانید در قالب‌های کوچک و یک‌نفره نیز تهیه کنید) تا کاملا‌ پخته و طلایی‌رنگ شود سپس روی آن را با ماست چکیده، تزیین و سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۹۳۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان