//
کدخبر: ۴۲۶۰۲۷ //
آشپزی| کوفته تبریزی

طرز تهیه کوفته تبریزی | خیلی مقوی و خوشمزه س!

همراهان همیشگی امروز با طرز تهیه کوفته تبریزی در خدمت شما هستیم.لطفا تا انتها با ما باشید.

طرز تهیه  کوفته تبریزی | خیلی مقوی و خوشمزه س!
به گزارش فرتاک نیوز،

در اینجا دستور تهیه کوفته تبریزی  را بصورت کامل و مرحله به مرحله برای شما دوستان آماده کرده ایم.

مواد لازم

لپه ۵۰ گ

نمک و فلفل سیاه (پودرشده) ب.م.ل

برنج ۴۰ گ

آلو خورشی ۱۰ عدد

گوشت چرخ‌کرده کم‌چرب ( گوساله) ۱۰۰ گ

پیاز (رنده و آب‌گرفته‌شده) ۱/۲ عدد

ادویه مخصوص (پودرشده) ۱/۲ ق.چ

زیره سبز (پودرشده) ۱/۸ ق.چ

تخم‌مرغ ۱ عدد

ادویه کاری (پودرشده) ۱/۴ عدد

سبزی (پاک و خردشده) ۳۰ گ

رب گوجه‌فرنگی ۲۰ گ

استاک قهوه‌ای گوساله ۱ لیتر

زعفران (ساییده و حل‌شده در آب) ۱ ق.چ

زرشک (شسته و خشک‌شده) ۱/۴

مغز گردو (نیم‌کوب‌شده) ۴۰ گ

پیاز داغ ۲۵ گ

گل محمدی ۱/۴ ق.چ

نعناع‌خشک ۱.۵ گ

ادویه مخصوص شامل: ادویه کاری، دارچین، زیره، زردچوبه، گل محمدی (از هر کدام به یک اندازه)سبزی شامل: تره، شبت، ترخون، مرزه و جعفری (از هر کدام به یک اندازه)

روش تهیه

لپه را از ۲۴ ساعت قبل، در مقداری آب خیس کنید (در طول خیساندن، ۲ تا ۳ بار آبِ آن را عوض کنید) سپس آبکش کنید. لپه را در قابلمه‌ای حاوی مقداری آب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به‌مدت ۲ ساعت بپزد. در اواسط پختِ لپه، مقداری نمک به آن بیافزایید و آن را آبکش کنید سپس لپه را ۲ بار از چرخ‌گوشت رد کنید و در ظرفی بریزید.

برنج را از ۳ ساعت قبل، در ظرفی حاوی مقداری آب خیس کنید. پس از این مدت، آبِ روی برنج را خالی کنید و آن را به مدت ۸ تا ۲۱ دقیقه داخل ‌قابلمه‌ای حاوی آبِ جوش روی حرارت زیاد بریزید تا آماده شود سپس آبکش کنید (برنج باید دون باشد).

آلو را به‌مدت یک ساعت در مقداری آب خیس کنید.

در ظرفی گوشت و نمک را بریزید و با دست ورز دهید. پیاز، برنج، فلفل، ادویه مخصوص، زیره، تخم‌مرغ، ادویه کاری، سبزی و لپه را به آن بیافزایید و مجددا ورز دهید تا مایه کوفته کاملا حالت چسبندگی پیدا کند. 

رب گوجه‌فرنگی را در قابلمه‌ای حاوی روغن تفت دهید سپس استاک گوساله را با زعفران، نمک، فلفل (تفت داده شده) و پیازداغ به آن بیافزایید و حرارت را زیاد کنید تا جوش بیاید.

مخلوط گوشت را مجددا کمی ورز دهید. از مخلوط به اندازه دلخواه برداشته و کف دست پهن کنید و بین آن از زرشک، گردو و پیاز داغ و آلو قرار دهید و در دست به صورت گرد فرم دهید سپس داخل سس جوشان بیاندازید. 

پس از ۲۰ دقیقه حرارت را ملایم کنید در قابلمه را بگذارید تا کاملاً پخته شود (گهگاهی کوفته را تکان دهید تا تهِ آن به قابلمه نچسبد) هنگام پخت، از آبِ کوفته روی آن بریزید تا تمام قسمت‌ها با آبِ آن مزه‌دار شود.

بقیه زرشک و آلو را به قابلمه حاوی کوفته بیافزایید و به مدت ۳ ساعت روی حرارت بپزید. در اواخر پخت، گل محمدی را بیافزایید و پس از چند جوش، آن را از روی حرارت بردارید و کوفتـه را به‌همراه آبِ آن در ظـرف موردنظر قرار دهید و روی آن را با نعناع‌داغ تزیین و سرو کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۶۰۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان