//
کدخبر: ۴۲۵۵۵۱ //
آشپزی| شله ماشکی

طرز تهیه شله ماشکی | خیلی مقوی و خوشمزه س!

مصرف ماش برای هیچ کس ممنوعیت نداره حتی کسانی که دچار بیماری نقرس هستند نیز میتونن به راحتی از این ماده غذایی مصرف کنند. با ما همراه شوید.

طرز تهیه  شله ماشکی | خیلی مقوی و خوشمزه س!
به گزارش فرتاک نیوز،

 

آش شله ماشکی در ظاهر شبیه عدسی بوده و شما در نگاه اول متوجه تفاوت اون نمی شید. اما گوشت و برنجی که توی این آش استفاده میشه باعث متفاوت شدن اون شده. همونجوری که از اسمش پیداست مهمترین ماده تشکیل دهنده این غذا ماش هست.

همچنین خیلی زود هضم بوده و ماده غذایی متعادلیه، بنابراین مصرفش رو به بیماران دیابتی خیلی توصیه می کنند. 

مواد لازم برای شله ماشکی

ماش 1 پیمانه

برنج 2 پیمانه

گوشت قورمه 200 گرم

پیاز متوسط 2 عدد

ناردون (دانه خشک شده انار) 1 پیمانه

کنجد بود داده 1 پیمانه

نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

 

طرز تهیه شله ماشکی

1- اولین کاری که برای تهیه این غذای خوشمزه باید انجام دهید این است که پیاز خام، کنجد و دانه های انار خشک شده را در یک هاون ریخته و بکوبید تا کاملا له شوند و کنجد به روغن بیافتد. می توانید این مواد را با خرد کن نیز له کنید. امروزه معمولا کمتر از هاون استفاده می شود.

2- در مرحله بعد گوشت را با یک پیاز تفت داده، مقداری زردچوبه و فلفل و بگذارید خوب پخته شود. در همین فاصله ماش را نیز داخل یک قابلمه ریخته و بپزید. وقتی ماش می پزد پوست های آن جدا شده و سر ظرف قرار می گیرد، پوست ها را با یک ملاقه گرفته و دور بریزید.

3- وقتی ماش پخته شد برنج را نیز به آن اضافه کرده و زمان دهید تا برنج نیز بپزد. گوشت پخته شده و موادی را که در مرحله یک له کردید به ظرف آش اضافه کنید و بگذارید کاملا جا بیافتد.

4- در مرحله آخر پخت، کمی غذا را تست و سپس نمک را به آن اضافه کنید. اکنون آش شما آماده است آن را در ظرف کشیده و میل نمایید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۵۵۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان