//
کدخبر: ۴۲۱۸۹۷ //
آشپزی | سس قارچ

طرز تهیه سس قارچ رستورانی | خودت درستش کن!

امروز با یک آموزش دیگر در خدمت شما بزرگواران هستیم. سس قارچ به عنوان یک طعم دهنده عالی برای غذاهای مختلف کاربرد فراوانی دارد. امیدوارم که همراه با ما گام به گام این سس لذیذ را آموزش دیده و برای رنگین گردن سفره خود از آن بهره ببرید.

طرز تهیه  سس قارچ رستورانی | خودت درستش کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

اکثر غذاها را قبل از مصرف می بایست آماده کرد که این مراحل شامل شستشو، خرد کردن، افزودن ادویه جات  مخلوط کردن، سرد یا گرم کردن، پختن و غیره می باشد که بیشتر این کارها در آشپزخانه انجام می گیرد.

مواد اولیه برای طرز تهیه سس قارچ

قارچ تازه : 300 گرم

کره : 2 قاشق غذا خوری

روغن مایع : 1 قاشق غذا خوری

پنیر پارمزان : 2 قاشق غذا خوری

خامه : نصف پیمانه

شیر : 1 لیوان

جعفری تازه : 1 دسته کوچک

سس خردل : 1 قاشق چایخوری (در صورت تمایل این مورد اضافه شود.)

سیر : 1 حبه

نمک : به مقدار کافی

فلفل سیاه : به مقدار کافی

آویشن : یک قاشق چایخوری

آموزش طرز تهیه سس قارچ رستورانی

برای تهیه سس قارچ رستورانی به ترتیب باید مراحل زیر را انجام بدهید تا یک سس خوشمزه تهیه کنیم.

مرحله اول

در مرحله اول طرز تهیه سس قارچ، ابتده قارچ ها را داخل آب می ریزیم و ۱۰ دقیقه زمان می دهیم تا آشغال های روی قارچ خیس بخورد و خاک درون آن ته نشین شود سپس با مسواک بدنه و کلاهک قارچ را کاملا شسته و تمیز می کنیم و میگذاریم تا خشک شود.

مرحله دوم

در مرحله دوم طرز تهیه سس قارچ، پوست نازک روی کلاهک قارچ را می گیریم و به صورت ورقه ورقه و یکدست به صورت نازک آن را با چاقو خرد می کنیم.

مرحله سوم

در مرحله سوم طرز تهیه سس قارچ، ماهیتابه را روی اجاق گاز قرار میدهیم و شعله گاز را روشن می کنیم و کره را داخل آن می اندازیم تا کره کاملا ذوب شود. بعد از اینکه کره ذوب شد، روغن را داخل ماهیتابه می ریزیم و زیر گاز را کم و حرارت را خیلی ملایم می کنیم تا کره نسوزد و دود کند.

مرحله چهارم

در مرحله چهارم طرز تهیه سس قارچ، سیر را شسته، پوست آن را گرفته و رنده می کنیم و به ماهیتابه اضافه می کنیم و با همان شعله کم به خوبی تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند و طلایی رنگ شود.

مرحله پنجم

در مرحله پنجم طرز تهیه سس قارچ، قارچ هایی که به صورت نازک ورقه کردیم را به ماهیتابه اضافه می کنیم و زیر شعله گاز را زیاد کرده و به مدت 4 تا 5 دقیقه به صورت مرتب به هم می زنیم. اگر شعله گاز کم باشد قارچ ها به جای سرخ شدن، آب می اندازند و می پزند.

مرحله ششم

در مرحله ششم طرز تهیه سس قارچ، نمک و فلفل سیاه را به اندازه لازم به قارچ های سرخ شده اضافه می کنیم و به هم می زنیم تا با کل مواد مخلوط شود.

مرحله هفتم

در مرحله هفتم طرز تهیه سس قارچ، بعد از اینکه قارچ ها سرخ شدند زیر ماهیتابه را کم می کنیم و شیر را به ماهیتابه اضافه می کنیم و به هم می زنیم.

. سس قارچ

بعد از اینکه شیر به خورد قارچ ها رفت خامه و پودر آویشن را نیز به داخل مخلوط اضافه می کنیم و مجددا به هم می زنیم. به هم زدن را تا جایی ادامه می دهیم تا سس غلیظ شود و یا به عبارتی قوام بیاید.

مرحله هشتم

در مرحله هشتم طرز تهیه سس قارچ، بعد از اینکه سس قارچ قوام پیدا کرد و به غلظت مورد نظر رسید پنیر پارمزان را به داخل مخلوط اضافه می کنیم و به هم می زنیم. بعد از اینکه پنیر پارمزان کاملاً با مواد ما مخلوط شد ماهیتابه را از روی گاز برمی داریم و کنار می ذاریم و مقداری جعفری خرد شده و ساطوری شده را به ماهیتابه اضافه می کنیم و به هم می زنیم.

مرحله نهم

در مرحله نهم طرز تهیه سس قارچ، سس تهیه شده را داخل یخچال می گذاریم تا خنک شود و به همراه غذا سرو می کنیم. این سس را به صورت گرم نیز می توان مصرف کرد. سس شما آماده است .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۸۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان