//
کدخبر: ۴۲۱۲۶۳ //
آشپزی | قلیه کدو یزدی

طرز تهیه قلیه کدو یزدی| واقعا عالیه !

در مقاله حاضر طرز تهیه قلیه کدو یزدی اصل برای 4 نفر را برایتان بصورت کاملا سنتی قم قرار داده ایم.

طرز تهیه  قلیه کدو یزدی| واقعا عالیه !
به گزارش فرتاک نیوز،

شما بعد از مطالعه این مقاله می توانید دستور پخت و طرز تهیه قلیه کدو یزدی را بصورت کامل و جامع آموزش دیده و آن را فرا بیاموزید. در اینجا آموزش جذاب طرز تهیه قیمه نخود یزدی برای 6 نفر را برای شما عزیزان قرار داده ایم. از شما می خواهیم این رسپی را از دست ندهید.

مواد لازم برای طرز تهیه قلیه کدو یزدی

۱ عدد کدو حلوایی کوچک

۱ عدد پیاز

3/4 پیمانه لوبیا قرمز

3/4 پیمانه ماش

1/3 پیمانه برنج

1/4 قاشق چای خوری زعفران دم کرده

دارچین به میزان لازم

نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم

روغن به میزان لازم

آموزش طرز تهیه قلیه کدو یزدی

مرحله اول طرز تهیه قلیه کدو یزدی:

لوبیا و ماش ها را حداقل به مدت یک شب در آب خیس کنید و هر چند ساعت یکبار آب آن ها را عوض کنید. لوبیا و ماش را داخل دو قابلمه مجزا بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا جداگانه بپزند. کدو حلوایی را شسته و پوست بگیرید سپس آن را به صورت مکعبی خرد کنید. یک قابلمه را به همراه مقداری آب و کدو به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی حرارت متوسط بگذارید تا کدو کاملا بپزد.

مرحله دوم طرز تهیه قلیه کدو یزدی:

برنج را به مدت حداقل ۱ ساعت در آب و نمک خیس کنید. کدوهای پخته شده را در ظرف غذاساز بریزید و خوب مخلوط کنید تا کاملا پوره شوند. ماش و لوبیا را آبکش کنید و به کدو اضافه کرده و دوباره میکس کنید. برنج را آب کش کنید و در مخلوط کدو، لوبیا و ماش بریزید. سپس آن ها را در قابلمه ای ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید تا برنج پخته شود.

مرحله سوم طرز تهیه قلیه کدو یزدی:

پیاز را نگینی خرد کنید. در یک تابه مقداری روغن ریخته و صبر کنید داغ شود. پیاز را ریخته و هم بزنید تا طلایی رنگ شود. سپس زردچوبه را به همراه دارچین، نمک و فلفل اضافه کنید و تفت دهید تا خامی زردچوبه گرفته شود. پس از اینکه برنج پخته شد، ترکیب پیاز داغ را به همراه زعفران دم کرده به مواد قابلمه اضافه کنید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه دیگر روی حرارت بماند تا کاملا پخته شود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۲۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان