//
کدخبر: ۴۲۱۲۶۲ //
آشپزی | کنافه لبنانی عربی

آموزش شیرینی عربی جذاب | کنافه لبنانی عربی !

آموزش و طرز تهیه کنافه لبنانی عربی را با بهترین روش و کاربردی ترین آن برایتان قرار داده ایم.

آموزش شیرینی عربی جذاب | کنافه لبنانی عربی !
به گزارش فرتاک نیوز،

شما می توانید با مطالعه همین طرز تهیه کنافه لبنانی عربی بهترین و خوشمزه ترین روش پخت این شیرینی آشنا شده و آن را کامل بیاموزید.

مواد لازم برای تهیه کنافه لبنانی عربی

1 بسته رشته کادایف

1 قاشق چای خوری وانیل

2 لیوان شیر

250 گرم کره

1 لیوان مغز گردوی خرد شده

2/1 لیوان پسته خرد شده

2/1 لیوان نشاسته ذرت

مواد لازم برای تهیه شربت کنافه لبنانی عربی

1 پیمانه شکر

1 پیمانه آب

3 قاشق غذاخوری زعفران دم کرده

2/1 پیمانه عرق بهار نارنج

مراحل کار در طرز تهیه کنافه لبنانی عربی

مرحله اول : شربت کنافه لبنانی عربی

یک قابلمه مناسب را روی حرارت قرار داده و به آن یک پیمانه آب اضافه کنید. صبر کنید تا آب جوش بیاید، سپس شکر را به آن اضافه کرده و مدام هم بزنید تا شکر کاملا در آب حل شود.

کمی که شربت شما غلیظ شد، عرق بهارنارنج را به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کنید و وقتی خوب مواد با یکدیگر مخلوط شدند، آن را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا شربت شما خنک شود.

مرحله دوم : مواد میانی کنافه لبنانی عربی

در یک قابلمه دیگر شیر و نشاسته ذرت را قبل از اینکه روی حرارت بگذارید خوب مخلوط کنید تا نشاسته کاملاً در شیر حل شود و گلوله گلوله نشود. سپس به آن وانیل اضافه کرده و آن را بر روی حرارت قرار دهید. به صورت مداوم مواد را هم بزنید تا غلظتی مانند فرنی به دست آورید.

مرحله سوم : آماده سازی نهایی کنافه لبنانی عربی

رشته های کادایف را داخل یک غذاساز بریزید و آن را به اندازه دلخواه ریز کنید. یک تابه مناسب را روی حرارت قرار داده و به آن کره اضافه کنید. زمانی که کره کاملا ذوب شد، رشته های کادایف را به همراه گردو داخل تابه بریزید و همراه با کره تفت دهید تا رشته ها کمی سرخ و طلایی رنگ شوند.

تابه را از روی حرارت بردارید و کمی که خنک شد، مواد را به دو دسته تقسیم کنید. نصف رشته ها را داخل ظرف مورد نظر ریخته و با کمک یک قاشق یا لیوان آن را در ته ظرف فشرده کنید. کرمی که آماده کردید را روی رشته ها ریخته و با پشت قاشق آن را به صورت یک دست دربیاورید‌. باقی رشته ها را روی کرم ریخته به صورتی که کامل روی آن ها را بپوشاند.

مرحله چهارم : سرو کنافه لبنانی عربی

در مرحله آخر شربتی که آماده کرده اید را کم کم برروی کنافه ریخته تا کاملا جذب مواد شود. سپس آن را به اندازه های مورد نظر برش داده و سرو کنید. نوش جان!

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۲۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان