//
کدخبر: ۴۱۹۲۳۴ //
آشپزی | چای ترکی

تا حالا چای ترکی خوردی ؟ | حتما امتحانش کن!

چای ترکی (Çay)، یک نوشیدنی گرم و معطر است. این نوشیدنی به اندازه قهوه ترک طرفدار دارد و در تمام نقاط این کشور دیده می‌شود.با ما همراه شوید.

تا حالا  چای ترکی خوردی ؟ | حتما امتحانش کن!
به گزارش فرتاک نیوز،

 به هر جای ترکیه که سفر کنید، می‌توانید نام چای ترکی را در منوی کافه‌ها و چایخانه‌های آن ببینید. چای ترکی یک نوشیدنی ملی است. این نوشیدنی از برگ‌های چای که در دامنه‌های کوهستانی سرسبز و شیب‌دار ساحل شرقی دریای سیاه می‌رویند، تهیه می‎شود.

مواد اولیه برای تهیه چای ترکی

چای خشک 2 قاشق چای‌خوری

آب جوش 4 لیوان

آموزش مراحل تهیه چای ترکی

دم کردن چای ترکی با چای ما ایرانی‌ها تفاوت چندانی ندارد. برای تهیه چای ترکی، چای خشک را در قوری می‌ریزند و به آن کمی آب جوش اضافه می‌کنند.

قوری حاوی چای ترکی بر روی یک کتری در حال جوش یا سماور قرار داده می‌شود تا چای دم بکشد و رنگ پیدا کند. نوشیدنی های لاغری خانگی گیاهی بیش از 10 نوع بسیار خواندنی است.

مرحله اول: جوش آوردن آب

برای تهیه چای ترکی به یک کتری و قوری نیاز دارید. کتری را پر از آب کنید و بر روی اجاق دهید تا جوش بیاید.

مرحله دوم: دم کردن چای

قوری را بردارید و برگ چای را در آن بریزید. سپس مقداری از آب جوش را به آن اضافه کنید. قوری را بر روی کتری قرار دهید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بر روی آن بماند تا دم بکشد.

مرحله سوم: سرو چای

لیوان‌های چای را آماده کنید. به اندازه یک سوم هر لیوان چای ترکی دم کرده بریزید و بقیه آن را با آب جوش پر کنید. میزان چای و آب جوش به سلیقه شما بستگی دارد. اگر دوست دارید چای کم رنگ‌تری داشته باشید، میزان آب جوش را بیشتر کنید.

چای ترکی را می‌توانید در کنار شکر یا قند سرو کنید و اگر در وعده عصرانه میل می‌کنید، در کنار آن شیرینی، بیسکوییت، کیک و … قرار دهید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۹۲۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان