//
کدخبر: ۴۱۶۷۱۱ //
آشپزی | اکبر جوجه

طرز تهیه اکبر جوجه| غذای اصیل مازندرانی

طرز تهیه اکبر جوجه اصل را بصورت کاملا حرفه ای و خانگی برایتان قرار داده ایم. امیدواریم با این آموزش اکبر جوجه بتوانید آن را برای عزیزانتان در منزل طبخ نمایید.

طرز تهیه  اکبر جوجه| غذای اصیل مازندرانی
به گزارش فرتاک نیوز،

همانطور که حتما یکبار هم که شده طعم اکبر جوجه را چشیده اید، می دانید که این غذا بسیار خوش طعم و خوش مزه است و بسیاری از افراد آن را از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی می دانند. اکبر جوجه در میان شمال باز ها نیز بسیار محبوب است و بیشتر افرادی که گذرشان به شمال کشور می افتد، حتما از رستوران های اکبر جوجه، این غذا را خریداری می نمایند.

مواد لازم برای اکبر جوجه

مرغ کوچک: یک عدد

زعفران: یک چهارم فنجان { به صورت دم کرده}

کره: صد گرم

سیر: چهار حبه

آبلیمو: نصف لیوان

رب انار: نصف لیوان { به صورت رقیق شده و برای استفاده به شکل سس}

پیاز: یک عدد

نمک و فلفل: به میزان لازم

روغن مایع: یک لیوان

مدت زمان پخت: دو ساعت

مراحل انجام کار برای پخت اکبر جوجه

مرحله اول:

در گام اول برای پخت اکبر جوجه، مرغ را می شوییم و آن را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و در یک کاسه قرار می دهیم. در روند پخت اکبر جوجه نباید پوست مرغ را از آن جدا کرد.

مرحله دوم:

همانطور که اشاره شد، برای تهیه اکبر جوجه از جوجه مرغ استفاده می شود، پس بهتر است برای اینکه اکبر جوجه شما نیز خوش طعم شود، از جوجه مرغ یا مرغ کوچک استفاده نمایید.

مرحله سوم:

پیاز را حلقه حلقه می کنیم و در داخل کاسه مرغ ها را می ریزیم. سپس باقی طعم دهنده از قبیل سیر، آبلیمو، زعفران دم کرده ، نمک و فلفل را نیز به این کاسه اضافه می کنیم و مواد داخل کاسه را به هم می زنیم تا ترکیب شود.

مرحله چهارم:

برای اینکه گوشت مرغ  به خوبی طعم دار شود، با دست گوشت مرغ را به همراه طعم دهنده ماساژ می دهیم. پس از انجام فرایند طعم دار کردن، مخلوط مرغ و طعم دهنده ها باید به مدت دوازده ساعت داخل یخچال باقی بماند.

نکته: با توجه به این طعم دار کردن گوشت مرغ بسیار مهم است، حتما پیشنهاد می شود که از شب قبل، آن را طعم دار کنید و داخل یخچال بگذارید تا خروجی کار، غذایی خوش طعم و خوش بو از آب در بیاید.

مرحله پنجم:

حال پس از این که گوشت مرغ به خوبی طعم دار شد، آن را داخل یک قابلمه و روی حرارت قرار می دهیم. در این مرحله روغن مایع را اضافه می کنیم و حرارت را روی حالت متوسط می گذاریم تا گوشت مرغ مغز پخت شود. توجه داشته باشید، حرارت به گونه ای نباشد که مرغ بسوزد.

مرحله ششم:

پس از مغز پخت شدن مرغ ها، آن ها را ابتدا در روغن داغ سرخ می کنیم سپس با  کره تفت می دهیم تا هر دو طرف گوشت ها طلایی رنگ شود. استفاده از کره به این علت است که اکبر جوجه را لذیذتر و خوش طعم تر می کند. در این مرحله، می توانیم به مقدار کافی و با توجه به ذائقه شخصی، نمک و فلفل سیاه را به اکبر جوجه خود اضافه کنیم.

نکته: مرغ ها را از طرف پوست داخل روغن داغ قرار می دهیم تا آن رنگ طلایی مدنظر حاصل شود.

مرحله هفتم:

در این مرحله پس از اینکه مرغ ها به خوبی مغز پخت و طلایی رنگ شدند، آن ها را در توری فلزی و یا آبکش قرار می دهیم تا روغن اضافی خارج گردد.

سپس آنها را در ظرف مدنظر سرو می کنیم. همانطور که حتما می دانید، اکبرجوجه را همراه با کته زعفرانی و سس رب انار سرو می کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۷۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان