//
کدخبر: ۴۱۶۷۱۰ //
آشپزی | گوش فیل

شیرینی خوشمزه ایرانی | آموزش گوش فیل

طرز تهیه گوش فیل اصل خوشمزه را بصورت کاملا حرفه ای و اصیل آموزش داده ایم. شما عزیزان می توانید با مطالعه این طرز تهیه گوش فیل اصل بهترین و خوشمزه ترین گوشفیل را برای خود و عزیزانتان در منزل طبخ نمایید.

شیرینی خوشمزه ایرانی | آموزش گوش فیل
به گزارش فرتاک نیوز،

گوش فیل، یکی از خوشمزه‌ترین شیرینی‌های ایرانی است که اغلب در ماه مبارک رمضان و بر روی سفره‌های افطار دیده می‌شود. این شیرینی نیز مانند زولبیا و بامیه، پس از پخت در شربت قرار می‌گیرد تا شیرین  و خوشمزه شود. گوش فیل یکی از انواع شیرینی‌های سنتی اصفهان است که در تمامی ماه‌های سال در این استان یافت می‌شود..

مواد لازم برای تهیه گوش فیل

شیر ۱ فنجان سر خالی

شکر ۲ لیوان

تخم مرغ ۱ عدد

آرد  2 لیوان

آب ۱ لیوان

ماست چکیده ۱ قاشق غذاخوری

روغن جامد ۳ قاشق غذاخوری

گلاب ۱ قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش ۱ قاشق چایخوری

زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

بکینگ پودر  ۱ قاشق مربا خوری

آموزش مراحل تهیه گوش فیل

مرحله اول: درست کردن شربت

قبل از درست کردن گوش فیل، شربت آن را آماده می‌کنیم. برای این کار آب را در یک قابلمه ریخته و بر روی حرارت  قرار دهید.  شکر را کم‌کم به آب اضافه کنید تا به طور کامل در آن حل شود. دقت داشته باشید که شکر را در آب هم نزنید و اجازه دهید خودش حل شود.

سپس شعله را کمی زیاد کنید تا آب به جوش بیاید و شربت قوام پیدا کند. پس از این‎که شربت به غلظت مناسب رسید، گلاب، زعفران و آب لیمو را به آن اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا خوب ترکیب شود. پس از چند دقیقه اجاق را خاموش کنید و اجازه دهید تا شربت کاملا سرد شود.

مرحله دوم: آماده کردن خمیر

برای درست کردن خمیر گوش فیل، ابتدا تخم‌مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و شیر و روغن را نیز به آن اضافه کنید. با استفاده از یک هم‌زن، مواد را به خوبی هم بزنید تا کاملا ترکیب شود. ماست، بیکینگ پودر و 2 قاشق غذاخوری از شربت آماده شده را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا باهم مخلوط شود.

آرد را الک کرده و آرام آرام به مواد اضافه کنید. در ابتدا مواد را با قاشق و سپس با دست باهم ترکیب کنید. تا جایی آرد اضافه کنید که خمیر به دست نچسبد. خمیر را به خوبی ورز دهید و چندین بار با دست باز و  بسته کنید تا هوای داخل آن خالی شود. خمیر را در یک کاسه قرار دهید و روی آن را با سلفون بپوشانید. ظرف را در جای گرم بگذارید و به مدت 2 ساعت به آن استراحت دهید.

مرحله سوم: شکل دادن گوش فیل‌ها

خمیر را از کاسه خارج کنید و بر روی یک سطح صاف پهن کنید. قبل از پهن کردن خمیر مقداری آرد بر روی سطح بپاشید تا خمیر به آن نچسبد. خمیر را با وردنه باز  کنید. دقت داشته باشید که خمیر نباید خیلی نازک باشد. خمیر را با یک چاقو به شکل مربع، لوزی یا هر شکل دیگری که دوست دارید، برش دهید.

مرحله سوم: سرخ کردن گوش فیل‌ها

در یک قابلمه کوچک مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آرام آرام داغ شود. روغن باید به اندازه‌ای باشد که گوش فیل‌ها در آن شناور شود. خمیرهای برش داده شده را در داخل روغن بیندازید و اجازه دهید تا خوب سرخ شود. زمانی که یک سمت گوش فیل طلایی شد، آن را به آرامی برگردانید تا سمت دیگر آن نیز سرخ شود.

مرحله چهارم: قرار دادن در شربت

گوش فیل‌های سرخ شده را از روغن خارج کنید و داخل شربت سرد بیندازید. اجازه دهید کمی شربت را به خود جذب کند و پس از ۳۰ ثانیه آن‌ها را خارج کنید. گوش فیل‌ها را در یک صافی قرار دهید تا شربت اضافه از آن خارج گردد. سپس در ظرف موردنظر بچینید و با پودر نارگیل، پسته یا بادام آن را تزئین کنید

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۶۷۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان