//
کدخبر: ۴۱۵۸۸۰ //
آشپزی | آب شلغم ترکی

نوشیدنی خنک | طرز تهیه آب شلغم ترکی!

در این مقاله طرز تهیه آب شلغم ترکی را آموزش داده و اطلاعاتی در مورد خواص آن در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

نوشیدنی خنک | طرز تهیه  آب شلغم ترکی!
به گزارش فرتاک نیوز،

آب شلغم ترکی (Salgam Suyu)، یا همان شلغم سویو یا شلغم سویی، یک نوشیدنی تخمیر شده غیرالکلی است. این نوشیدنی به صورت سنتی در ترکیه استفاده می‌شود و معمولا به همراه کباب سرو می‎گردد. مردم ترکیه علاقه زیادی به این نوشیدنی دارند و آن را به صورت سرد در کنار غذا مصرف می‌کنند.

مواد اولیه برای تهیه آب شلغم ترکی

شلغم بزرگ یک کیلوگرم

هویج بنفش یک کیلوگرم

چغندر بزرگ 4 عدد

آب لیمو ترش 4 قاشق غذاخوری

نمک 4 قاشق غذاخوری

فلفل تند 6 عدد

نخود 50 گرم

بلغور گندم 50 گرم

آب تصفیه شده به اندازه کافی

آموزش مراحل تهیه آب شلغم ترکی

مرحله اول: آماده کردن سبزیجات

شلغم، هویج و چغندرها را پوست کنید و بشویید. اجازه دهید آب سبزیجات کامل برود و خشک شود. سپس آن‌ها را خرد کنید و درون یک شیشه بریزید. فلفل‌ها را نصف کنید و روی سبزیجات بریزید.

مرحله دوم: ترکیب مواد

نخود و بلغور را به شیشه اضافه کنید. یک کاسه بردارید. نمک و آب لیمو ترش تازه را در کاسه بریزید و به اندازه یک فنجان آب به آن اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا خوب باهم ترکیب شوند.

آموزش مراحل تهیه آب شلغم ترکی

ترکیب را به سبزیجات اضافه کنید. سپس شیشه را به طور کامل با آب پر کنید. درب شیشه را ببندید و  در جای خنک و به دور از آفتاب قرار دهید.

مرحله سوم: درست کردن آب شلغم ترکی

مواد ترکیب شده باید به مدت 20 روز در این حالت باقی بماند تا آب شلغم ترکی آماده شود. در طول این مدت هر روز درب شیشه را باز کنید و مواد را هم بزنید. پس از اتمام 20 روز، آب شلغم ترکی آماده است. مواد داخل شیشه را از صافی رد کنید تا آب آن جدا شود. آب شلغم را درون یک بطری بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۸۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان