//
کدخبر: ۴۱۴۹۷۳ //
آشپزی | قیمه رشتی

خورشت سریع و خوشمزه | قیمه رشتی

امروز طرز تهیه قیمه رشتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

خورشت سریع و خوشمزه | قیمه رشتی
به گزارش فرتاک نیوز،
غذا های فوری و ساده بسیار پر طرفدار هستند و شما می توانید این بار قیمه رشتی را در منزل با گوشت چرخ کرده تهیه کنید که خیلی سریع تهیه می شود و چیزی از قیمه با گوشت یا مرغ کم ندارد. اگر برای پخت یک غذای خوشمزه عجله دارید می توانید این قیمه رشتی خیلی سریع تهیه می شود و لعاب بسیار خوبی دارد و می توانید با پرک لیمو یا رب لیمو این قیمه را تهیه کنید و بهتر است برای خوشمزه تر شدن قیمه ها بجای استفاده از رب از پوره گوجه فرنگی استفاده کنید که خوشمزه تر می شود. 

مواد لازم

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
لپه ۱ پیمانه
پیاز ۱ عدد بزرگ
پوره گوجه فرنگی ۲ لیوان
زعفران به مقدار لازم
گلاب ۱ ق غذا خوری
عرق هل ۱ ق غذا خوری
پرک لیمو به مقدار لازم
چوب دارچین ۱ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر زنجبیل به مقدار لازم

طرز تهیه قیمه رشتی

مرحله اول: تفت دادن پیاز
ابتدا باید لپه را از ۱ ساعت قبل خیس کنید تا بهتره پخته شود. پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و یا اگر برای شما نگینی ریز سخت می باشد می توانید رنده درشت نیز بزنید و بعد داخل یک تابه کمی روغن و زردچوبه ریخته و پیاز را اضافه کنید و تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود.
 
مرحله دوم: افزودن گوشت و لپه
در ادامه باید گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و خوب باز کنید و ادویه ها گفته شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ گوشت باز شود و بعد لپه خیس خورده را باید اضافه کنید (دقت کنید زمان تفت دادن لپه نباید زیاد باشد وگرنه لپه سفت و دیر پز می شود).
 
مرحله سوم: پخت خورش قیمه رشتی
در ادامه باید پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید تا کمی آب گوجه خوشرنگ شود و بعد چوب دارچین و آب جوش روی مواد بریزید و بگذارید با درب بسته برای نیم ساعت پخته شود و بعد از نیم ساعت باید پرک لیمو یا رب لیمو را اضافه کنید و هم بزنید.
 
مرحله چهارم: تهیه قیمه رشتی
در ادامه باید گلاب و عرق هل و زعفران دم کرده را به خورشت اضافه کنید و نمک آن را اندازه کنید می توانید سیب زمینی سرخ کنید و به دلخواه برای خوشمزه تر شدن خورشت از کمی زرشک تفت داده شده نیز داخل خورش استفاده کنید و به همراه برنج زعفرانی میل کنید. نوش جان

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۴۹۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان