//
کدخبر: ۴۱۳۹۰۹ //
آشپزی | ترفند ها و نکات شیرینی پزی

ترفند ها و نکات شیرینی پزی|چگونه زولبیا بامیه را تازه نگه داریم

در ادامه نکاتی راجع به طرز نگهداری این شیرینی ها به صورت تازه بیان شده است.همراه ما باشید.

 ترفند ها و نکات شیرینی پزی|چگونه زولبیا بامیه را تازه نگه داریم
به گزارش فرتاک نیوز،

زولبیا بامیه جزو آن دسته از شیرینی ها هستند که طرفداران زیادی دارند و زینب بخش سفره های ماه رمضان ما هستند. هردوی این شیرینی ها با چای بسیار خوشمزه تر می شوند. همان طور که می دانید قند و چربی این شیرینی ها به شدت بالا است و بهتر است از مصرف بیش از اندازه آن ها جلوگیری کنید. 

چگونه زولبیا بامیه را در خانه نگهداری کنیم؟

بهتر است که این شیرینی ها را در جای سرد و خشک مانند یخچال نگهداری کنید. آن ها را درون ظرف و یا جعبه بگذارید تا از تابش نور جلوگیری شود. پس از خرید زولبیا بامیه آن ها را از جعبه مقوایی خود خارج کرده و درون ظرف مناسبی که در دار باشد قرار دهید. زیرا بسیاری از جعبه های شیرینی بهداشتی نیستند. همچنین شهد باقی مانده در جعبه به مرور موجب آلودگی می شود. این شیرینی ها را در معرض نور قرار ندهید زیرا تغییر مزه می دهند. به محض این که زولبیا و یا بامیه ای که خریداری کرده اید تغییر مزه دادند آن ها را دور بریزید.

از خرید زولبیا بامیه تغییر رنگ داده و تیره نیز خودداری کنید. این گونه شیرینی ها با روغن سوخته و یا با مواد تاریخ مصرف گذشته تهیه شده اند. حواس تان باشد که ذرات سوخته نیز به شیرینی ها نچسبیده باشد. زولبیا و بامیه باید براق طلایی رنگ و روشن باشند. البته دقت داشته باشید که زولبیا هایی که بیش از حد طلایی اند ممکن است به جای زعفران از رنگ طلایی برای طبخ آن ها استفاده شده باشد.

حرف پایانی

همان طور که گفته شد مصرف زیاد شیرینی جات برای تمامی گروه های سنی مضر است پس برای این که زولبیا بامیه را بتوانید در خانه تازه نگهدارید بهتر است که به میزان کم آن ها را تهیه کرده تا سریع تر هم مصرف شوند. این گونه هم ضرر اش کمتر است و هم شیرینی های تان را تازه میل کرده اید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۳۹۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان