//
کدخبر: ۴۰۵۹۸۹ //
آشپزی | خورشت | خورشت سیب

یه خورشت خوشمزه ایرانی آوردم | آموزش خورشت سیب!

خورشت سیب یکی از انواع خورشت های ایرانی است که بسیار خوش طعم و دلچسب است و شما می توانید آن را به عنوان وعده غذای اصلی در نهار یا شام تهیه کنید و حتی برای مهمانی ها و مجالس خود آن را تهیه کنید.

یه خورشت خوشمزه ایرانی آوردم | آموزش خورشت سیب!
به گزارش فرتاک نیوز،

 

این خورش برای افرادی که علاقمند به غذای شیرین هستند بسیار مناسب است چون طعم نسبتا شیرینی دارد و می توانید برای تهیه خورشت سیب هم از گوشت قرمز استفاده کنید که در این صورت باید گوشت ران گوساله مصرف کنید یا از گوشت مرغ داخل غذا استفاده کنید که با هر کدام از آنها خورشت سیب شما بسیار خوش طعم و لذیذ خواهد شد. ولی باید کمی وقت بگذارید تا غذای شما طعم بهتری داشته باشد.

در ادامه مواد لازم برای تهیه خورشت سیب را مشاهده خواهید کرد و پس از آن طرز تهیه خورشت سیب را به شما آموزش خواهیم داد.

توجه داشته باشید که این مقادیر با توجه به نسبت‌های مشخصی که ذکر کردیم باید مصرف شود اگر تصمیم داشتید آن را برای تعداد نفرات کمتر یا بیشتر تهیه کنید باید با رعایت نسبت بین مقدار مواد اولیه آن ها را تغییر دهید تا تاثیر منفی در طعم نهایی غذا نداشته باشد.

مواد لازم برای تهیه خورشت سیب

 نمک، فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم

آب لیموبه مقدار لازم

پیازبه مقدار لازم

گوشت300 گرم

کره به مقدار لازم

هویج1 عدد

سیب1 کیلو

بهترین طرز تهیه خورشت سیب

برای تهیه این غذا باید از سیب قرمز کاملا رسیده استفاده کنید و برای همین منظور پوست آن را گرفته و به اندازه های درشت و یکسان قسمت کنید و اگر دوست نداشتید تکه‌های آن درشت باشد می‌توانید به صورت خلالی و ریز آنها را خرد کنید و داخل مقداری کره یا روغن تفت بدهید و فقط برای چند دقیقه تفت دادن را انجام دهید چون اگر بیشتر طول بکشد طعم سیب گرفته می‌شود. اگر به اندازه سرخ شود، باعث می‌شود که بافت سیب انسجام بیشتری داشته باشد و وقتی می پزد داخل آب خورشت له نشود.

در مرحله بعدی باید پیازها را پوست بگیرید و با مقداری زردچوبه، زعفران و کمی گوشت و مقداری آب روی گاز بگذارید تا بپزند و با هم پخته شوند.

بعد از اینکه پخت باید یک لیوان آب ته ظرف باقی مانده باشد.

در این مرحله باید سیب هایی را که آماده کرده بودید به محتویات ظرف خود اضافه کنید تا با هم بجوشند.

ولی باید مواظب باشید که سیب ها له نشوند و بعد با توجه به ذائقه و سلیقه خود کمی آب لیمو به آن اضافه کنید تا طعم ملس پیدا کند چون معمولاً خورشت سیب را کمی شیرین یا ملس تهیه می کنند.

ولی اگر تمایل داشتید که خورشت شما شیرین‌تر باشد می‌توانید مقداری هویج داخل خورشت خود بریزید و هنگامی که خورش جا افتاد آن را در ظرف دلخواه سرو کرده و در کنار انواع برنج کته یا آبکش آن را میل نمایید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۵۹۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان