//
کدخبر: ۴۰۳۸۲۷ //
آشپزی | فرنی | فرنی گل محمدی

طرز تهیه فرنی گل محمدی |مقوی و خوشمزه برای میان وعده!

فرنی گل محمدی یک فرنی بسیار خوش عطر و طعم است که طرز تهیه ای بسیار ساده دارد. محال است با یک بار امتحان کردن این فرنی به آن دلبسته نشوید. اگر از آن دسته افرادی باشید که انواع فرنی در برنامه غذایی شما جایگاه مشخصی دارد، بدون شک نباید فرنی گل محمدی را از دست بدهید.

طرز تهیه فرنی گل محمدی |مقوی و خوشمزه برای میان وعده!
به گزارش فرتاک نیوز،

 

همان طور که میدانید گل محمدی خواص بسیاری دارد که مهم ترین آن ها تقویت قلب، بهبود خواب، پیشگیری از آلزایمر، ضد سرطان بودن، کاهش تب و درمان افسردگی است. معمولا گل محمدی را میتوان کنار چای، به صورت مربای گل محمدی و یا برای تزیین استفاده کرد. اما یک روش عالی برای مصرف این گل مفید و بی نظیر فرنی آن است. با تزیین فرنی گل محمدی به روش های خلاقانه و زیبا به راحتی میتوانید در مهمانی های افطاری تان جلوه ی فوق العاده ای به سفره تان ببخشید. ما در این مطلب به تمام نکاتی که برای تهیه فرنی گل محمدی خوشمزه ممکن است لازمتان شود، اشاره کرده ایم. اما اگر باز هم به سوالی برخوردید، پاسخگوی شما خواهیم بود. فرنی گل محمدی گوارای وجودتان.

مواد لازم برای فرنی گل محمدی

شیر 2 پیمانه

شربت گل محمدی 1/2 پیمانه

آرد برنج 3 قاشق غذاخوری

شکر 1 قاشق غذاخوری

گلاب 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه فرنی گل محمدی

مرحله اول:

شیر سرد را در یک قابلمه بریزید و آرد برنج را روی آن الک کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا آرد کاملا در شیر حل شود. علت این کار این است که آرد برنج به خوبی در شیر داغ حل نمی شود و گلوله خواهد شد، پس بهتر است در این مرحله از شیر سرد استفاده کنید.

مرحله دوم:

پس از این که آرد برنج و شیر با هم ترکیب شدند، شکر را اضافه کنید. قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم گذاشته و به طور مداوم بهم بزنید تا شکر کاملا در مخلوط شیر و آرد، حل شود.

مرحله سوم:

پس از چند دقیقه که غلظت فرنی گل محمدی شما به میزان مطلوبی رسید، شربت یا سیروپ گل محمدی را به همراه گلاب به قابلمه اضافه کنید و هم زدن را ادامه دهید.

مرحله آخر:

کمی که فرنی غلیظ تر شد میتوانید آن را از روی حرارت بردارید. دقت کنید که نیاز نیست فرنی خیلی غلیظ شود؛ چون به محض سرد شدن، سفت تر خواهد شد. فرنی گل محمدی را در ظرف مورد نظر بریزید و با گل محمدی خشک و خلال پسته و بادام آن را تزیین نمایید. نوش جان.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۳۸۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان