//
کدخبر: ۴۰۲۸۹۱ //
آشپزی | سالاد | سالاد عدس

سالاد متفاوت و مقوی | سالاد عدس رو جز برنامه غذایی تون بذارید!

معمولاً همه دوست دارند عدس رو بیشتر در رژیم غذاییشون استفاده کنن، طبیعتاً به خاطر پروتئین و آهن بالایی که داره. خب بعضی از موارد مصرف اون برای همه آشنا هست مثل: عدس پلو، عدسی و سوپ عدس و انار. اما شاید اسم سالاد عدس رو کمتر شنیده باشید. این سالاد جذاب و خوشمزه رو به شکل های مختلفی میشه تهیه کرد.

سالاد متفاوت و مقوی | سالاد عدس رو جز برنامه غذایی تون بذارید!
به گزارش فرتاک نیوز،

 

اگه دنبال یه سالاد رژیمی هستین من این سالاد عدس رو بهتون پیشنهاد میکنم. این سالاد وگان هست یعنی هیچ گونه محصول حیوانی درش استفاده نشده. برای تهیه ش علاوه بر عدس نیاز به هویج پخته، ساقه کرفس، فلفل دلمه، پیاز، جعفری و آب لیموی تازه دارید. برای از قبل تهیه کردن هم عالیه. چون این سالاد هر چی بمونه خوشمزه تر هم میشه. دیگه از خواصش اگه بخوام براتون بگم سرشار از فیبر و پروتئینه و هر وعده ش فقط حدود 100 کالری داره. من که شخصاً عاشق عدس هستم. اما اگر عدس دوست ندارید بهتون مژده بدم که میتونید از حبوبات دیگه هم در این سالاد استفاده کنید. در کل هم اگه سالاد حبوبات رو دوست دارید حتماً طرز تهیه سالاد لوبیا سفید رو هم ببینید.

این سالاد هم میتونه پیش غذا باشه یا در کنار غذاهای دیگه سرو بشه و هم میتونه خودش یه غذای کامل و مستقل باشه. مقدار مواد گفته شده برای شام دو نفر کافی هست. اما اگر قصد دارید سالاد رو در کنار غذای دیگه یا سرو کنید میتونید به ازای هر چهار نفر این مقدار مواد رو استفاده کنید.

سالاد-عدس-هویج

مواد لازم برای سالاد عدس

عدس خام 1 پیمانه

برگ بو 1 عدد

آویشن 2 شاخه

هویج پخته نگینی 1 پیمانه

فلفل دلمه قرمز نگینی 1/4 پیمانه

کرفس نگینی 1/3 پیمانه

پیاز قرمز نگینی 1/4 پیمانه

جعفری خرد شده 1/4 پیمانه

سیر 1 حبه

آب لیموی تازه 5 قاشق غذاخوری

روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری

نمک 1 قاشق چایخوری

فلفل به مقدار کافی

طرز تهیه سالاد عدس

مرحله اول:

عدس را همراه دو شاخه آویشن و یک عدد برگ بو داخل قابلمه کوچکی بریزید. در حدی آب اضافه کنید که دو سه سانت روی عدس را بپوشاند. بگذارید آب به جوش بیاید. سپس شعله را کم و حدود 20 دقیقه صبر کنید. عدس باید نرم شده باشد اما نگذارید وا برود. سپس آن را آبکش کنید. برگ بو و آویشن را جدا کنید و دور بریزید.

مرحله دوم:

هویج را هم بپزید و به صورت نگینی خرد کنید. ساقه کرفس، فلفل دلمه ای قرمز و پیاز قرمز را نیز نگینی خرد کنید. همه را در کاسه بزرگی بریزید.

مرحله سوم:

عدس آبکش شده را هم در همان ظرف بریزید. جعفری خرد شده و سیر رنده شده را به مواد سالاد اضافه کنید. در آخر آبلیموی تازه و روغن زیتون را اضافه کنید. کمی هم نمک و فلفل روی سالاد عدس بپاشید و آن را مخلوط کنید.

بلافاصله یا بعد از خنک شدن سرو کنید. نوش جان!

سالاد-عدس-مواد

نکات کلیدی تهیه سالاد عدس:

– به جای آویشن و برگ بوی تازه میتوانید از یک قاشق چایخوری پودر آویشن استفاده کنید.

– این مقدار مواد حدود چهار و نیم پیمانه سالاد میدهد.

– اگر رژیمی بودن غذا برای شما مهم نیست میتوانید به جای روغن زیتون از ترکیب کمی سس مایونز و ماست چکیده استفاده کنید.

– ریز یا درشت خرد کردن مواد بستگی به سلیقه شما دارد. اما معمولاً مواد را ریز تر خرد میکنند تا با عدس هماهنگی داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۸۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان