//
کدخبر: ۴۰۱۵۸۹ //
آشپزی | ترشی بیور

طرز تهیه ترشی بیور همدانی | تند و خوشمزه !

بیوَر یا فلفل همدانی نوعی فلفل است که بیشتر در شهر همدان مصرف می شود و طعم خوب و تندی ملایمی دارد. با ما همراه شوید تا یک ترشی بی نطیر به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه ترشی بیور همدانی | تند و خوشمزه !
به گزارش فرتاک نیوز،

این نوع فلفل را می توان بصورت خام ، کبابی و … استفاده کرد. در شهر همدان از این فلفل بیشتر برای تهیه ترشی استفاده می کنند. شما هم می توانید این ترشی های خوشمزه را تهیه کنید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید. 

مواد لازم برای ترشی بیور

فلفل بیور 500 گرم

سرکه 750 میلی لیتر

نمک 1 تا 2 قاشق

طرز تهیه ترشی بیور

قبل از هرچیز فلفل ها را خوب بشویید و آبکشی کنید. به کدام از بیورها یک سوزن بزنید تا سرکه به داخل فلفل ها نیز نفوذ کند و داخل آن نیز خوش طعم شود.  بعد آنها را در قابلمه بزرگی بریزید و روی آن آب بریزید تا حدی که آب روی آن ها را بپوشاند. 2 قاشق نمک به آب اضافه کنید و اجازه دهید بیورها چند ساعت در آب نمک بمانند( حتی می توانید یک شب آن ها را در آب نمک قرار دهید)، اینکار کمک می کند تلخی بیورها گرفته شود و ترشی خوش طعم تری داشته باشید.

پس از این مدت بیورها را آبکشی کنید. قابلمه بزرگی را پر از آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. بیورها را داخل آب جوش بریزید و حدود 30 ثانیه بجوشانید تا بیورها کمی نرم شوند. جوشاندن بیش از این مدت باعث له شدن بیور و نازیبایی ترشی شما خواهد شد.

 سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید. آن ها را در آبکش های بزرگ بریزید تا آب آن گرفته شود.(کمی از آب آن بچشید، اگر بنا به ذائقه تان زیادی شور بود می توانید کمی با آب بشویید تا نمک اضافی اش گرفته شود) وقتی آب بیورها کاملا گرفته شد آن ها را روی توری فلزی، حوله بزرگ یا  پارچه پهن کنید و به مدت دو سه ساعت اجازه دهید تا کاملا خشک شوند. 

سپس شیشه بزرگی را آماده کنید. بیورها راداخل آن بریزید و روی آن سرکه بریزید تا حدی که سرکه بالاتر از سطح بیورها باشد. در شیشه را محکم ببندید و گوشه ای خنک قرار دهید تا ترشی بیور شما آماده شود. معمولا ترشی بعد از حدود 7 الی 10 روز جا میافتد. بعد می توانید این ترشی خوش طعم و پرمزه را در کنار غذا نوش جان کنید و از طعم آن لذت ببرید.

نکته های کلیدی تهیه ترشی فلفل

حتی الامکان از آبکش های بزرگ استفاده کنید تا بیورها روی هم نیفتند و آب آنها کاملا و سریعتر گرفته شود. اگر آبکش بزرگ ندارید هر نیم ساعت بیورها را با دست هم بزنید تا آب لایه های بالا نیز خارج شود.

قبل از آنکه بیورها و سرکه را داخل شیشه بریزید مطمئن شوید که شیشه کاملا خشک باشد. خیس بودن یا کثیف بودن شیشه می تواند موجب کپک زدن ترشی شما شود. 

مانند سایر ترشی ها استفاده از نمک و مقدار آن در این ترشی نیز کاملا سلیقه ای است. می توانید اصلا از نمک استفاده نکنید. یا می توانید به دلخواه یکی دو قاشق نمک اضافه کنید. اما خود بیورها طعم خوبی دارند و بدون نمک نیز ترشی خوش طعمی خواهید داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۱۵۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان